Испанската хотелска верига Barceló е предложила да придобие местния си конкурент NH Hotel Group срещу 7,08 евро за акция – 27% премия спрямо средната тримесечна цена на лот, съобщава FT.
Ако цената се приеме, сделката ще достигне стойност от около 2,2 млрд. евро, а новосъздадената хотелска верига ще стане най-голямата в Испания.
NH Hotel управлява близо 400 хотела главно в Европа и Латинска Америка.
Barceló посочва, че офертата не е обвързваща и продължава да е обект на допълнителни оценки.
От NH Hotel потвърждават за интереса. Най-големият акционер в групата е китайският конгломерат HNA, който е подложен на засилващ се натиск от регулаторите в страната да продава инвестиции в чужбина заради системни рискове.
Групата притежава и Carlson Hotels, собственик на хотелската верига Radisson, както и 25% от Hilton, които купи от инвестиционната компания Blackstone за 6,5 млрд. долара.
Предложението идва на фона на бурното развитие на туристическия сектор в Испания. Рекордните 36 млн. души са посетили страната през първата половина на годината, което е с 11% повече спрямо първата половина на 2016 г. Така за четвърта поредна година страната подобрява рекорда за привлечените туристи.
Испания се възползва от политическата несигурност в популярни средиземноморски дестинации като о Египет, Тунис и Турция, които се избягват от туристите.