Оксфорд стрийт в Лондон е най-натоварената търговска улица в Европа с 13 560 пешеходци на час, които преминават в района. Така улицата оглавява класацията на най-популярните търговски улици в Европа за тази година, пише онлайн изданието property-magazine.eu.
Испания с Мадрид, който заема трета позиция, и Барселона, която е на шесто място, има общо пет улици в Топ 10.
Петото място е за Шанз-Елизе в Париж с 10 300 пешеходци на час.
Изданието посочва, че има връзка между човекопотока и пространствената структура на ключовите райони в градовете. Най-висок човекопоток се постига по улиците, които са част от фокусирано „ядро“ от търговци. Такива са търговските улици в Мюнхен, Дъблин, скандинавските градове, Прага и Цюрих например.
Лондон, Берлин и Париж нямат едно такова ядро, а по-скоро множество „клъстери“. Дори и тези с по-скромен човекопоток носят добри резултати за търговците на дребно.
Транспортните центрове и градското обновление играят ключова роля в генерирането на купувачи. Основните улици, разположени в близост до транспортни центрове, се възползват и от тези потоци. Така е например в Осло и Хелзинки.
Регенерирането на градската среда създава не само подобрена търговска среда, но и подмладява предлагането на пазара, като привлича нови търговци на дребно и инвеститори. Варшава, Виена и Лисабон берат плодовете от тази инвестиция.
Новите схеми за търговия на дребно също привличат мащабен човекопоток, но дори могат да изместят фокусната точка на търговията на дребно, както се вижда в Амстердам.
В топ 20 на водещите търговски улици в Европа попадат Виена, Дъблин, Цюрих и Стокхолм. Местният икономически и културен характер на тези градове има значително въздействие върху привлекателността им.