Air Berlin обвинява огромното закъснение на откриването на новото летище на Берлин за фалита на компанията. Това стана ясно от интервю на главния изпълнителен директор на превозвача Томас Винкелман за германския в. Die Zeit, предава Ройтерс.
“Air Berlin е жертва и на непрекъснатото отлагане на откриването на новото летище“, посочва Винкелман.
Вчера авиокомпанията обяви фалит, след като Etihad Airways – ключов акционер в превозвача, оттегли финансирането си.
Новото летище на Берлин, което трябва да замени летище „Тегел“, трябваше да заработи още през 2011 г. В началото на годината стана ясно обаче, че то няма да отвори врати и тази година.
Винкелман обяснява, че Air Berlin е изградила цялата си концепция за трафика на основата на това летище. Плановете на авиокомпанията е невъзможно да бъдат реализирани на „Тегел“.
Проектът за ново летище край Берлин се сблъска с административни и технически проблеми, заради което откриването му беше отлагано на няколко пъти.
Винкелман подчертава в интервюто си, че вярва, че може да спаси повечето работни места с преструктуриране на компанията.
Германското правителство осигури на превозвача мостов кредит в размер на 150 млн. евро, който трябва да стигне за три месеца, докато се водят преговори за бъдещето на компанията.
Междувременно стана ясно, че представители на германските провинции Берлин и Бранденбург и на федералното правителство на Германия ще се съберат тази вечер в Потсдам на извънредно заседание за бъдещето на берлинското летище "Тегел“, информира в. "Берлинер цайтунг", цитиран от БТА.
В началото на юли министърът на транспорта Александър Добринт предложи "Тегел" да продължи да работи и след като бъде открит новия авиовъзел на германската столица "Берлин-Бранденбург" (BER). Той обоснова предложението си с очаквания недостатъчен капацитет на новата аерогара, допълвайки, че в крайна сметка има и други столици с по две летища.
Министърът обаче не бе съгласувал изказването си нито с правителството, нито с провинции Берлин и Бранденбург, които държат по 37,5 процента от "Тегел".
Засега единодушното мнение е, че "Тегел" трябва да бъде затворено, след като заработи новото летище. Продължаване на работата му ще има значителни финансови последици, предупреждава финансовият министър на провинция Бранденбург Кристиан Гьорке.
На 24 септември, паралелно с общонационалните парламентарни избори, жителите на Берлин ще гласуват на местен референдум за съдбата на летище "Тегел".