Хонконг е най-желаната дестинация за експанзия на глобалните търговски брандове през 2017 г., показват резултатите от проучване на консултантската компания CBRE.
Следват Лондон, Дубай, Доха и Токио.
В челната десетка са още Сингапур, Париж, Москва, Торонто и Виена, а в топ 20 попадат градове като Пекин, Киев, Тайпе и дори Букурещ.
Лондон се затвърждава като град, в който международните ритейлъри – най-вече от САЩ, предпочитат да стъпят, за да установят бранда си в Европа, преди да тръгнат към експанзия на Стария континент.
Като цяло по-голямата част от глобалните търговци предпочитат региона на Европа, Близкия изток и Африка като основна дестинация за експанзия. От всички анкетирани ритейлъри 43% се насочват към този район.
Тенденцията се обяснява с желанието на търговците да разширят присъствието си на родния си континент, отколкото да гледат към локации с по-неатрактивни обменни курсове на валутите, посочват експертите.
Като цяло обаче в доклада се посочва, че глобалната експанзия на търговците започва да се забавя, тъй като те преосмислят правилната комбинация от физическо и онлайн присъствие. Най-активни остават американските търговци.
Най-активният в експанзията сегмент са кафенетата и ресторантите, които са и най-склонни да навлязат на нови, не толкова познати и не толкова зрели пазари. Разширяват се и модните брандове, като най-активни в този сегмент са марките от среден клас.