fallback

Airbnb ще събира и внася данъци от името на домакините в Мексико сити

Латинска Америка е най-бързо развиващият се пазар на компанията и тя е решила да действа по-мирно, вместо да води безкрайни съдебни битки

18:31 | 12.05.17 г.

Airbnb ще събира и внася данъци от името на хазяите в Мексико сити, като това ще бъде първото подобно споразумение за Латинска Америка, предава Bloomberg.

Компанията ще внася 3% от приходите от резервации в Мексико сити в държавната хазна. Ставката е колкото и тази, която хотелите в града плащат за настаняване на местните власти.

Airbnb допълва, че ще използва същия модел в целия регион.

Латинска Америка представлява най-бързо развиващият се пазар на компанията за споделени домове, надминавайки дори Япония. До момента стартъпът разполага с 250 хил. жилища, регистрирани в региона, който обхваща Мексико, Южна Америка и част от Карибите, включително Куба.

Компанията отчита повишение на резервациите в региона от 148% през миналата година.

Частната компания отказва да публикува данните за приходите си.Тя обаче вече обявява данъците от името на хазяите в Ню Йорк, Сан Франциско и други градове, но след като премина през дълга битка с властите, включително и в съда.

През този месец Airbnb постигна споразумение по дело със Сан Франциско и се съгласи да вписва домакините от Ню Йорк в специален регистър. Компанията обаче все още се противопоставя на властите в Барселона, Маями, Южна Калифорния и на други места относно въпроси, свързани с жилищата, които се отдават под наем през платфората.

В Латинска Америка обаче Airbnb ще подходи по-мирно, според Крис Лихайн управител политика на компанията. За сега текат дискусии за споразумения, подобни на това с Мексико сити, с правителствата на Буенос Айрес и Сао Пауло. „Това е само началото. Готови сме да бъдем гъвкави и да експериментираме“, заяви Лихайн.

Airbnb има големи планове за Латинска Америка. Компанията прогнозира удвояване на броя на служителите си до края на годината. Също така в плановете й за развитие влиза отварянето на офиси в Аржентина, Бразилия и Мексико.

Airbnb засега действа подобно на Uber. Компанията за споделено пътуване отдели значително количество ресурси за Латинска Америка. Преди това гигантът в наемането на превози загуби повече от 2 млрд. долара от инвестиции в Китай и продаде бизнеса си на местен конкурент. Airbnb пък е в процес на изготвяне на стратегия за позициониране в Китай.

Отново аналогично на Uber компанията за споделяне на домове среща конкуренти на всеки пазар, на който иска да навлезе. Латинска Америка не е изключение. Голям брой бразилци разчитат на местния стартъп Hotel Urbano, който е получил финансиране от най-малко 130 млн. долара от гигантската туристическа агенция Priceline Group Inc. и други, според проучване на фирмата CB Insights. Друг конкурент е AlugueTemporada, която е собственост на Expedia, но разполага само с 30 хил. жилища в Латинска Америка.

За да се наложи на пазара, Airbnb ще трябва да се справи със сложната система за плащания в региона. Проблемът е, че само половината от жителите на Латинска Америка и Карибите имат банкови сметки, сочат данни на Световната банка. Още по-малко са хората с дебитни и кредитни карти. А именно това са стандартните начини за заплащане на услугата, която Airbnb предлага.

Стартъпът ще трябва да се приспособи към местните начини за плащане, ако иска да успее в региона. „Трябва да намерим начин да приспособим продукта си към начина, по който хората са свикнали да работят“, коментира Лехайн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:53 | 13.09.22 г.
fallback