Тъкмо Airbnb започна да си мери силите с хотелите и нещата явно вече се преобръщат. Сайтът за краткосрочни наеми преди беше известен с липсата на оферти, наподобяващи хотели. Домакините живееха заедно с гостите си, които често бяха настанявани в странно декорирани свободни стаи, разказва Economist.
Днес сайтът предлага оферти, специално подготвени за „бизнес пътувания“ - имоти с безчижен интернет, настаняване по всяко време на деня и други основни удобства. Сега могат да бъдат наети цели къщи, а не просто малки спални. И докато градовете се опитват да се преборят с незаконните наеми в Airbnb, компанията започна да играе по правилата.
Бизнес резервациите обаче буквално се изстреляха нагоре. Не е изненадващо в такъв случай, че някои хотели решиха да си го върнат на платформата и заприличват все повече на нея.
На конференция в Лос Анджелис наскоро Marriott International разкри концепция за хотелска стая, която може да бъде наемана от компании краткосрочно.
Под редица палатки, опънати на улицата, хотелската верига представи модели на някои от обмисляните идеи. Най-забележителната е нов вид апартамент от четири спални, хол, трапезария и кухня – изцяло обзаведени.
Повечето хотели се фокусират върху удобствата и комфорта вместо върху стила на живот, напомнящ за дома. Airbnb и други подобни услуги обаче показаха на пътуващите, че има защо да се цени втория вариант.
На първо място, това може да е много по-евтино. Същото важи за съвместния живот – нещо, което много туристи не са преживявали от университета преди да се появят сайтовете за споделяне на жилищата. Сега много от пътуващите предпочитат да наемат място заедно с приятели, да готвят заедно и да спестят сериозни суми от резервацията на отделни стаи.
Вицепрезидентът на Marriott Тони Стокъл казва пред Los Angeles Times, че новата идея може да стане част от бранда Element Hotel. Element, придобита чрез скорошното сливане на Marriott със Starwood Hotels and Resorts, е известна с екосъобразните си имоти за по-продължителен престой. Брандът сериозно се разширява, като в момента има 3 367 стаи и са планирани още 10 776.
Експериментът започва плавно. Мениджърът на Marriott предвижда по един от тези напълно функциониращи и обзаведени апартаменти на всеки етаж от хотелите Element. Останалите стаи ще запазят традиционния си формат.
Marriott тества и нови функции на бутиковия си бранд Aloft, включително персонализирани здравословни ястия, които могат да бъдат поръчани и платени чрез дигитални киоски. Очевидно опитвайки се да привлече млади гости, „поръчките ще имат персонализирани етикети с времеви печат и емотикон от главния готвач“, посочва USA Today.
Колкото и да са забавни, малко вероятно е подобни трикове да променят фундаменталните причини, поради които пътуващите избират къде да отседнат. Апартамент, близък до начина им на живота, обаче може и да успее.