Динамиката на пазара на търговски площи в Европа драстично намалява след кризата. Сегашният ръст на новите наемни пространства е същият като отпреди 20 години, пише онлайн изданието property-magazine.com.
Към края на 90-те години индустрията се характеризираше със силен ръст на продажбите. Около 2005 г. секторът се подхранваше от икономическата дейност в Русия, Турция и Полша. Това обаче приключи с кризата от 2008 г., която пресече всякаква строителна дейност.
Ситуацията не се подобрява особено заради политическите и икономически кризи в Русия и Турция, слабия растеж в Европа като цяло, настъплението на онлайн търговията и ограничената експанзия на търговците.
Годишният растеж на новите отдаваеми площи в Европа, включително Турция и Русия, изглежда се стабилизира на ниво от малко под 4 млн. кв.м., отчита изданието. Проектите в Турция, Украйна и Полша намаляват, а в Германия, Румъния и България например се увеличават.
В последните пет години около 6,2 млн. кв.м нови търговски площи са построени в Русия, която е най-високата стойност в сравнение с останалите европейски пазари. Следва Турция с малко под 4 млн. кв.м, Полша с 2,4 млн. кв.м и Германия с 2,2 млн. кв.м.
Като обща тенденция изданието изтъква, че новите проекти са все по-малко. Увеличават се обаче сделките с търговски имоти – и отделни активи, и цели портфейли, заради изобилието от капитал, който търси възможности за инвестиции с по-висока доходност.