Ски курортите в Европа трябва да се фокусират върху инфраструктурата, ако искат да привличат купувачи на ваканционни имоти, препоръчва консултантската компания Knight Frank, цитирана от онлайн изданието worldpropertyjournal.com.
Купувачите вече не гледат само спецификите на имота, от който се ориентират, а и мястото като цяло, което би повлияло върху бъдещата му продажна цена. Хоризонтът на инвестицията, който те оценяват, е 5-10 години, обяснява Кейт Евърет-Алън от компанията.
Купувачите искат да са сигурни, че когато решат да продадат имота, те ще могат да го направят бързо, коментира тя.
Все повече купувачите на ваканционни имоти в ски курорти проверяват инвестиционните планове и стратегии за развитието им. Ключов въпрос за инвеститорите е дали съответният курорт се цели в подобряване на позициите си на световния пазар на ски туризма, какви са търговските площи в региона, има ли планове за разкриване на нови хотели и т.н.
Още преди десетилетия някои курорти са осъзнали необходимостта от инвестициите в инфраструктура, заради което в момента жънат успехи и на пазара на ваканционни имоти, подчертава експертът.
В последно време мащабни планове за инвестиции в инфраструктура стартираха Вал д'Изер, Вербие и Шамони, допълва изданието.