Шопинг центровете в Европа, Близкия изток и Африка са предпочитано място за... хранене, показват резултатите от проучване на консултантската компания CBRE, цитирана от онлайн изданието property-magazine.eu.
Наблюденията на поведението на 22 хил. потребители от 22 държави показват, че 41% от тях предпочитат да ядат в заведения в търговски центрове, докато само 10% избират кафенета и ресторанти на търговските улици, а 7% - в ритейл парковете.
Една трета от наблюдаваните посетители е избрала търговски център само заради храната. Седем от всеки десет души обаче са пазарували, след като са похапнали в шопинг центровете.
По-голямата част от потребителите в Обединените арабски емирства (ОАЕ) и ЮАР – съответно 90% и 86%, посочват, че наличието на заведения за хранене в търговския център, който посещават, за тях е изключително важно. От тях повече от половината споделят, че винаги пазаруват след хранене.
Във Великобритания 65% от посетителите на търговските центрове поставят на първо място като критерий наличието на заведения, а почти 50 на сто от тях споделят, че пазаруват след хапване.