Германската предприемаческа група Tengelmann излиза от пазара със супермаркети. Дъщерната ѝ компания Kaiser's Tengelmann с 450 магазина и над 16 000 служители ще бъде продадена до 30 юни 2015 г. на Edeka, заявиха от базираната в Мюлхайм ан дер Рур компания. Tengelmann вече „не вижда повече перспективи" за превръщане на губещия от години бизнес в печелившо начинание, предава DPA.
През лятото търговското дружество съобщи, че ще подложи на фундаментален преглед подразделението, което никога не е успявало да излезе на печалба.
„Резултатът от анализа е болезнено ясен", казва днес управляващият директор на групата Карл-Еривиан Хауб. „С пазарен дял от едва 0,6 на сто ние сме твърде малки с нашите супермаркети, за да продължаваме да се надяваме на шанс на пазара". В изявлението Хауб говори за „изключително трудно решение за себе си и за семейството на компанията“.
За самото дружество от Мюлхайм отдавна по-важни са други дивизии – дискаунтът за текстилни стоки KiK и магазините от типа „Направи си сам“ Obi. Освен това под ръководството на Хауб компанията бе сред пионерите в онлайн търговията. Така например тя е собственик на онлайн търговеца baby-markt.de. Освен това отскоро групата държи дял и в борсовия новак Zalando.
Според данните сделката обхваща и онлайн дъщерната група Tengelmann E-Stores GmbH (Plus.de и GartenXXL.de). След трансакцията тя следва да бъде интегрирана с дискаунтъра Netto, собственост на Edeka. Подробностите за сделката обаче остават конфиденциални.
Като цяло поделението за супермаркети на Tengelmann оперира 451 филиала в три германски провинции. В Мюнхен и Горна Бавария те са познати под марката Tengelmann, а в Берлин и Северен Рейн Вестфалия – с името Kaiser's. През 2013 г. концернът отчете нетни приходи от 7,82 млрд. евро – скромен ръст от 0,1% на годишна база.
Някои филиали в провинциите ще бъдат продадени на независими търговци – като предпочитанията са да се преговаря първо с мениджъри на клонове на Kaiser’s Tengelmann.
„След сливането на Plus и Netto преди шест години сега интеграцията на онлайн магазините на Plus е следващата важна и стратегическа стъпка за развитие, която ще продължи да развива значително онлайн бизнеса на Netto", казва главният изпълнителен директор на Edeka Маркус Моса.
Сделката трябва да бъде одобрена от антикартелните власти. Предвид пазарната концентрация обаче преди няколко седмици регулаторът заяви, че ще подложи всяко придобиване на търговец на дребно от страна на пазарните лидери като Edeka и Rewe на задълбочени разследвания. Според Моса обаче концентрацията на Edeka в трите провинции „няма да се увеличи значително след сделката".
Edeka е сред най-големите вериги за бързооборотни стоки в Германия заедно с Aldi и Lidl.