По-малките китайски компании следват примера на големите си конкуренти и се насочват към САЩ, залагайки на възстановяването на американския пазар на имоти, което да ги измъкне от проблемите на местния пазар, пише Wall Street Journal.
Landsea Green Properties Co. - китайски строител, листнат на борсата в Хонконг, започна няколко жилищни проекта в Сан Франциско, Ню Джърси и Вентура (Калифорния).
Starryland USA – дъщерно дружество на китайската строителна компания Fuxing Huiyu Real Estate Co., която е листната на борсата в Шънджън, възнамерява да строи луксозни имоти в околностите на Сан Франциско и Сиатъл.
И двете компании заявяват, че ще използват американска работна ръка за строителството, както и че таргетират американските купувачи. „Единственото, което ни отличава от останалите участници на пазара, е, че опитът и капиталът ни са китайски“, коментира управляващият директор на Landsea Джон Хо.
През последните години значително са се увеличили китайците, които купуват имоти, за да се преместят в САЩ. Данни на американската Национална асоциация на брокерите на имоти, публикувани през юли, сочат, че за 12 месеца до края на май китайци са купили имоти в страната на стойност 22 млрд. долара при средна цена от над 590 хил. долара. Година по-рано обемът на сделките е бил малко под 13 млрд. долара. Китайците вече са почти една четвърт от всички чужди купувачи на имоти в Щатите.
Много от китайските купувачи се опитват да намерят убежище за парите си в чужбина заради променливите политически ветрове. Други искат да осигурят дом и качествено образование за децата си извън родината.
Строителните компании от Китай избират чуждите пазари заради забавянето на родния им пазар на имоти и в търсене на безопасни активи, които да им носят стабилна възвръщаемост.
Заради китайския наплив на американския пазар щатските строителни компании също таргетират китайски купувачи. Много от тях залагат на фън шуй в интериора и екстериора.