fallback

Планът на Борис Джонсън за ново летище в устието на Темза се сблъска с държавата

Според доклад на Комитета по летищата на Великобритания планът на кмета на Лондон за нов авиохъб на о. Грейн ще струва 120 млрд. паунда

14:19 | 02.09.14 г.

Планът на кмета на Лондон Борис Джонсън да затвори летище Хийтроу и да изгради ново на остров в устието на р. Темза беше отхвърлен като несъстоятелен и скъп от официално проучване, съобщава Bloomberg.

Новото съоръжение на о. Грейн ще струва над 120 млрд. паунда и ще предизвика огромни икономически смущения и проблеми с околната среда, коментира председателят на Комитета по летищата Хауърд Дейвис. Комитетът ще разгледа вариантите за разширяването на Хийтроу и създаването на вторичен авиационен център в Гетуик.

"Има сериозни съмнения по отношение реализацията и експлоатацията на ново голямо летище в устието”, коментира Дейвис в доклад, от който става ясно, че предложението на Борис Джонсън отпада от списъка с опции за разширяване на авиокапацитета на страната до 2030 г.

"Ние трябва да съсредоточим върху решения, които са възможни, достъпни и задават правилния баланс за бъдещето на авиацията в Обединеното кралство”, допълва той.

Заключенията в доклада са базирани на четири независими проучвания на терена в устието на Темза.

За Джонсън констатациите на комитета са сериозен удар, след като обяви плановете си да се впусне отново във водовъртежа на националната политика и да направи опит да замени Дейвид Камерън. Той посочи, че Дейвис е отхвърлил "единствения надежден вариант". Джонсън твърди още, че бъдещата му работа ще става “все по-неуместна”, както и че е малко вероятно да спечели подкрепата на правителството.

Министерството на транспорта на Острова даде висока оценка на комитета за провеждането на тази оценка. В изявление на ведомството се посочва, че докладът е “крайъгълен камък в работната програма на Дейвис” преди представянето на окончателните препоръки за развитието на системата от летища във Великобритания, които трябва да излязат през следващото лято.

Дейвис първоначално се обяви в подкрепа на разширяването на Хийтроу или Гетуик. Впоследствие той се съгласи да разгледа и плана на Борис Джонсън, припомня информационната агенция.

Ръководствата на летищата Хийтроу и Гетуик също одобриха доклада.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:09 | 12.09.22 г.
fallback