fallback

Carrefour увеличава капиталовите разходи за 2014 г. след ръст в печалбата

Най-голямата търговска верига в Европа ще инвестира между 2,4 млрд. и 2,5 млрд. евро в подновяване на магазини и експанзия тази година

11:26 | 05.03.14 г.
Автор - снимка
Редактор

Втората по големина търговска верига за продажби на дребно в света Carrefour обяви, че ще инвестира повече средства в подновяване и разширяване на магазините си тази година с цел да подкрепи бизнеса в европейските си хипермаркети и да се разшири на ключови развиващи се пазари като Китай и Бразилия, предаде Ройтерс.

Най-голямата търговска верига в Европа увеличи също дивидента си за 2013 година със 7% до 0,62 евро на акция, следа като оперативната печалба се повиши с 5,3% - малко по-силно от очакванията на анализаторите.

Увеличението отразява рязкото подобрение на доходността на основния френски пазар, както и силния ръст в Латинска Америка, въпреки че резултатите от Испания, Италия и Азия са слаби.

Carrefour заяви, че ще инвестира между 2,4 млрд. и 2,5 млрд. евро в подновяване на магазини и експанзия тази година спрямо 2,2 млрд. миналата година и очакванията на анализатори също за средно 2,2 млрд. 

Главният финансов директор на компанията Пиер-Жан Сивиньон обяви по време на конферентен разговор с журналисти, че Carrefour ще продължи да реновира магазините си във Франция, Бразилия, Италия и Испания през 2014 г. и ще разшири мрежата си в Китай и  Бразилия.

Оперативната печалба на компанията за 2013 г. се е повишила до 2,238 млрд. евро, повече от средните очаквания на анкетираните от Thomson Reuters анализатори за 2,224 млрд.

Втората по големина верига в света след Wal-Mart се опитва да обърне тенденцията от последните години за слабо представяне в Европа, която формира 73% от продажбите й. Проблемите й отчасти се дължат на зависимостта й от формата хипермаркет, след като клиентите все повече пазаруват онлайн и локално, а нехранителни стоки купуват от специализирани магазини.

Главният изпълнителен директор Жорж Пласа постигна известен успех във Франция чрез намаление на разходите, подновяване на магазините, подобряване на ценовата конкуренция, опростяване на продуктовото предлагане и предоставяне на повече самостоятелност на управителите на магазини.

Оперативният марж във Франция, която формира 47% от приходите, е нараснал до 3,4% от продажбите, което е помогнало да се повиши маржът на групата до 3% от 2,6% през 2012 г. По-силният френски пазар е компенсирал спада в доходността в останалата част от Европа заради Италия и Испания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:36 | 14.09.22 г.
fallback