fallback

Олимпийските хотели в Сочи - добра инвестиция или източник на проблеми?

След края на игрите мениджърите на хотелските комплекси търсят начини да засилят потока от туристи

13:54 | 24.02.14 г. 1

Станислав Кузнецов има огромен проблем - проблем с площ 780 000 кв. м, който обхваща обширна част от планинския пейзаж в Русия, пише Ройтерс.

Курортът "Горки город", разположен сред заснежените кавказки върхове над Сочи, бе претъпкан по време на Зимната олимпиада. Сега игрите свършиха и работата на Кузнецов е да продължи да пълни деветте си хотела. Както и ваканционния апартамент, и луксозните магазини, и големия търговски комплекс, включващ огромен изкуствен плаж и басейн на покрива.

"Сериозно мислим за бъдещето", казва Кузнецов, който е заместник-председател на борда на руския кредитор Сбербанк, който притежава 92% от "Горки Город".

Проблемите му са показателни за предизвикателството пред Русия като цяло да осигури трайна доходност от инвестициите си за 50 млрд. долара в региона, където се проведоха игрите.

Ясно е, че бездействието не е вариант, тъй като общата инвестиция на Сбербанк и останалите инвеститори в комплекса е около 2,3 млрд. долара, а тези пари трябва да се върнат. Друг фактор, който усложнява задачата, е че "Горки Город" не е единственият планински комплекс със стаи, които трябва да бъдат пълнени. Газпром управлява близкия "Лаура", а олигархът Владимир Потанин е собственик на "Роза Хутор".

Кузнецов смята, че няма да има проблем стаите да бъдат запълнени през идните месеци, тъй като Сочи ще бъде домакин на среща на върха на Г8 и състезание от Формула 1 през октомври.

Като цяло обаче ще има проблем да бъдат привлечени голям брой туристи в бъдеще, било то и само поради факта, че до Сочи няма директни полети от чужбина, а много туристи трябва да разполагат с виза, за да посетят страната.

Това означава, че Кузнецов трябва да успее да привлече много руснаци. Двата вида туристи, към които трябва да бъдат насочени усилията за маркетинг, са руснаците с много пари и тези, които смятат "Горки Город" за твърде скъп.

Кузнецов е оптимист за възможностите на курорта да привлича конвенции, спа туристи и хора, които търсят възможности да карат ски през зимата и да почиват на море през лятото.

Всяка година плажовете на Сочи привличат около 8 млн. души, а повечето с удоволствие биха посетили и планините по време на зимния сезон, твърди той.

Един от начините да се запълнят стаите е да се предлагат добри сделки.

"Разбираме, че това е нов курорт и за да привлечем хора, дори и руски гости, ще трябва да ги привличаме и с цени", коментира Мария Волкова от Interstate - компания с четири хотела в региона. В тях след игрите цените за нормална стая след Олимпиадата ще са 3 700 рубли (103 долара) със закуска.

Кузнецов често използва думата "удобство" и съвременния интериор в четирите хотела, които по нищо не напомнят за комунизма. Освен това от Сбербанк планират да наберат средства от продажбата на около 1 500 аартамента. Кузнецов е на мнение, че инвестицията може да се възвърне в рамките на 5 до 7 години.

Алберт, който е работил 12 години в луксозния швейцарски курорт Санкт Мориц, смята, че подобни планове са нереалистични.

"Хората искат да забогатеят за месеци - не за години или десетилетия. Това е най-големият проблем в Русия - че хората нямат търпение", казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:26 | 11.09.22 г.
fallback