fallback

Carrefour купува 127 мола в Европа

Компанията ще ги обедини с други 45 мола, които притежава във Франция

17:22 | 16.12.13 г.

Компанията за продажби на дребно Carrefour купува 127 търговски центъра във Франция, Италия и Испания срещу сумата от 2 млрд. евро, съобщава The Wall Street Journal.

Carrefour заяви, че купува моловете от френската фирма Klerpierre и планира да ги обедини в ново холдингово дружество за недвижими имоти, като ще групира новите си имоти с 45 мола във Франция, които вече притежава.

Решението показва, че изпълнителният директор Джордж Пласа се стреми да донесе на Carrefour повече оперативна гъвкавост в някои от най-големите и най-старите си пазари. Притежавайки моловете, компанията има свободата да променя конфигурацията на магазините си, както и да обновява търговските центрове, за да ги направи по-привлекателни за потребителите.

Голяма част от моловете са принадлежали преди на Carrefour, но компанията ги продаде преди десетилетие, за да финансира експанзията си. До голяма степен обаче тя не успя да се справи на далечните нововъзникващи пазари. Пласа завърши изтеглянето от страни като Малайзия и Тайланд, започнато от неговите предшественици, и се концентрира върху Европа и няколко избрани пазари като Бразилия и Китай.

Съживяването на интереса към хипермаркетите е задачата, която почти всеки шеф се опитва да реши. Продажбите на Carrefour започнаха да спадат година след година, тъй като потребителите се насочиха към конкуренти, известни с по-ниските си цени или предпочетоха хранителни стоки от по-малки супермаркети, които се намират в близост до домовете им.

Пласа обаче показва признаци за успех. След като намали цените, продажбите на компанията във Франция нараснаха през третото тримесечие за първи път от години. Продажбите в Испания също тръгнаха нагоре, макар че ситуацията на италианския пазар все още не се е подобрила.

Притежаването на моловете, в които се помещават нейните хипермаркети, може да позволи на Carrefour да продължи да се развива в по-добра посока. Много от магазините ѝ са в процес на ремонт, а и самите търговски центрове може да претърпят някои известни промени.

Carrefour притежава 42% от новата компания за недвижими имоти. Останалото ще бъде разпределено между осем институционални инвеститори, включително Colony Capital – един от водещите акционери в Carrefour.

Анализаторите смятат, че структурата на компанията може да улесни листването ѝ на борсата след няколко години. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:22 | 06.09.22 г.
fallback