fallback

Инвеститорите в търговски площи се насочват към Германия

Румъния, Полша, Унгария и Чехия са най-привлекателните опортюнистични пазари

17:55 | 26.11.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Германия е водещата дестинация за инвестиции в търговски имоти в Европа, сочат данни на консултантската компания Savills. През първите 9 месеца на годината страната е привлякла 38% от инвестициите в търговски имоти в цяла Европа.

Другите водещи пазари са Великобритания, Франция, Норвегия и Швеция.

Същевременно инвеститорите разширяват хоризонта си и се насочват към по-второстепенни пазари. Най-привлекателни за тях са Румъния, Полша, Унгария и Чехия.

С възстановяването на икономиката на еврозоната се очаква и по-сериозен ръст на потребителското доверие, посочва се в доклада на компанията. Най-позитивно са настроени потребителите от ядрото на еврозоната, докато в периферните държави настроенията все още са предимно минорни.

Очаква се Германия и Франция да са основните двигатели на възстановяването, докато в Италия и Испания икономиката най-вероятно ще продължи да се свива, макар и със значително по-бавни темпове (от порядъка на 0,1 – 0,2%). Възстановяване на пазарите на търговски площи в двете южноевропейски държави се очаква през 2014 г.

Инвеститорите продължават да са най-активни на зрелите пазари и се фокусират върху първокласните активи. Предлагането им обаче вече е силно ограничено и все по-често те поглеждат „встрани“ - или към по-периферни пазари, или към второкачествени активи.

„Следващата година ще бъде доста вълнуваща – инвеститорите трябва да изберат накъде да насочат капитала си. Очаква се засилен дебат сред инвеститорите дали да се насочат към второкласни продукти на първокласните пазари или към първокласни активи на второстепенните пазари“, коментира Оливър Фрейзър Лоуин от Savills.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:51 | 31.08.22 г.
fallback