fallback

Русия е шампионът на Европа по новозавършени търговски площи

Близо половината от новооткритите търговски площи се намират в Русия и Турция, според глобален консултант

13:32 | 12.11.13 г.

През първата половина на годината в Русия са завършени повече нови търговски площи от всяка друга държава в Европа, посочва се в нов доклад на Cushman & Wakefield, цитиран от онлайн изданието Property Magazine.

Заедно с Турция, която се нарежда на второ място по този показател, на двете страни се падат близо половината от всички новооткрити търговски площи в Европа.

През първите шест месеца на 2013 г. в Европа са изградени общо 1,8 млн. кв. м нови площи в търговски центрове. Въпреки че това е доста под 3,4-те млн. кв. м за предходното полугодие, до края на тази година се очаква а бъдат завършени общо 4,9 млн. кв. м. На Централна и Източна Европа (вкл. Турция) се падат близо 70% от тази площ.

Макар и все още да е на трето място в класацията на пазарите по размер, Русия е на път да измести Великобритания от второто място. В момента там се строят 3,2 млн. кв. м. нови, модерни търговски площи, които ще бъдат завършени до края на 2014 г.

Полша и Германия се нареждат съответно на четвърто и пето място общо с 214 200 кв. м. новопостроени търговски площи.

През първото полугодие се наблюдава засилване на строителството на нови търговски площи във Великобритания спрямо общите нива за 2012 г., които бяха най-ниски от над 52 г. насам.

Предлагането в Полша се е увеличило с близо 126 100 кв. м, или близо 10% от общото за Европа.

За 2014 г. в Европа са планирани общо 171 нови проекта и 65 проекта за разширение на съществуващи обекти с обща площ 6,2 млн. кв. м.

Междувременно инвеститорите остават нащрек за потенциала на нововъзникващите пазари в дългорочен план.

Търсенето на търговски имоти като цяло нараства стабилно в Европа, като търговските центрове са основният фокус на по-големите фондове. На фона на силното търсене на съвременни и качествени проекти, които обичайно не достигат, инвеститорите се налага да приспособят обхвата на търсенето си и да предприемат по-големи рискове, което води до засилено търсене в по-рано пренебрегвани райони като Южна, Централна и Източна Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:07 | 06.09.22 г.
fallback