Германия се очертава да е следващата „гореща“ ритейл дестинация, посочват от консултантската компания CBRE в нов доклад.
Общо 14 германски региони намират място в класацията на 60-те най-добри търговски дестинации, като 5 от тях са в топ 25 – Мюнхен (на 3-та позиция), Хамбург (на 13-то място), Манхайм (на 23-то място), Франкфурт (на 24-то място) и Берлин (на 25-то място).
Дюселдорф, Щутгарт, Фрайбург, Кьолн и Оснабрюк са в топ 50 на класацията.
Подреждането потвърждава и данните на консултантската компания за активността на търговците на дребно – повечето от водещите търговци, особено международните, имат сериозни планове за експанзия в Германия, отколкото в която и да е друга държава от региона на Европа, Близкия Изток и Африка.
Малко над 50 на сто от анкетираните ритейлъри обявяват планове за по-агресивна експанзия в Германия, докато само 23% - във Великобритания, уточняват от компанията.
Нийл Блейк от CBRE посочва, че населението играе ключова роля за очакванията за сериозен ръст на продажбите на дребно в Германия.
„Ръстът на нетна миграция към Германия вече се отразява на населението. Повечето мигранти са икономически активни и успешно се реализират в страната. Ако нетната миграция се стабилизира на около 250 хил. души годишно, населението на Германия ще расте с по-бързи темпове, отколкото се предполага. Това ще доведе до нужда от повече търговско пространство, а и ще направи страната по-привлекателна дестинация за международните търговци“, коментира той.
Най-бърз ръст на населението се отчита в Мюнхен, Хамбург и Берлин, отчита консултантската компания.
В момента обаче Турция е страната в региона на Европа, Близкия Изток и Африка, която предлага най-големи възможности за бърз ръст на ритейл сектора. Очакваният средногодишен ръст на продажбите на дребно в страната е 4,8%. За Истанбул се очаква ръстът да достигне 15% за периода 2013-2015 г.
Същевременно Великобритания се очертава като най-бързо растящата икономика от Западна Европа, което също я нарежда сред горещите ритейл дестинации. В класацията намират място още Швеция и Норвегия, като за региона на Осло се очаква най-голям ръст на продажбите на дребно в Скандинавия.