fallback

Балканите вгорчават бизнеса на Delhaize Group

Собственикът на веригата Пикадили отчита 195 млн. евро разходи за обезценка на положителна търговска репутация и търговски марки в Сърбия и България

16:58 | 08.11.13 г. 2
Автор - снимка
Редактор

Въпреки че като цяло приходите на Delhaize Group – собственикът на магазините Пикадили, отбелязват близо 5 на сто ръст до 764 млн. евро през третото тримесечие в Югоизточна Европа, бизнесът в региона продължава да страда заради влошената икономическа обстановка.

В отчета си за третото тримесечие компанията отбелязва, че растежът се дължи най-вече на експанзията в региона. По-големи продажби са отчетени само в Румъния и Гърция.

Най-силно буксува бизнесът на групата в Сърбия – продажбите в страната освен, че се свиват, са засегнати и от високата инфлация. Отделно групата отчита 195 млн. евро разходи за обезценка на положителна търговска репутация и търговски марки както в западната ни съседка, така и в България. Разходите за обезценка в Сърбия достигат 191 млн. евро, докато в България са на стойност 4 млн. евро.

Delhaize припомня също така, че през февруари приключи продажбата на албанските активи на компанията. За операциите в страната групата получи 1 млн. евро.

В средата на годината белгийската група обяви, че се изтегля и от Черна гора. Бизнесът в страната Delhaize продаде на Expo Commerceза 5 млн. евро. Очаква се сделката да бъде приключена до края на годината. В момента споразумението се разглежда от органите по конкуренцията в страната.

Компанията продължава да изпълнява програмата си за продажба на губещите бизнеси и активи, които не са свързани с основната й дейност. Сред тях са предимно малки магазини, офиси, аптеки и банкови клонове. Стойността им се оценява на 12 млн. евро, като от тях нестратегически активи на стойност 8 млн. евро се намират в САЩ, а останалите – в Югоизточна Европа.

За третото тримесечие Delhaize отчита 0,5% годишен спад на приходите до 5,339 млрд. евро, а за деветмесечието – ръст от 0,7% до 15,77 млрд. евро. Печалбата преди данъци, такси и амортизации за тримесечието се е свила с 15,2 на сто до 323 млн. евро.

Нетният финансов резултат за тримесечието е отрицателен (78 млн. евро), докато година по-рано беше отчетена нетна печалба от 193 млн. евро. Загубата се обяснява както с резкия спад на оперативната печалба, така и с по-високите разходи за обезценки.

Брутният марж за деветте месеца на годината е 23,4% - с 4 базисни пункта под миналогодишното ниво.

Общите и административните разходи за деветте месеца са останали без промяна, но се наблюдава сериозен ръст на другите оперативни разходи (от 148 млн. евро до 242 млн. евро) заради обезценките.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:30 | 13.09.22 г.
fallback