fallback

Е-търговия 2.0 - предизвикателства пред бизнес моделите и логистиката

Търговците явно ще трябва да променят стратегиите си в движение, за да засилят интеграцията между физическите магазини и присъствието им в мрежата

15:29 | 26.06.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Търговията на дребно днес претърпява сеизмична промяна – превръща се във все по-глобална благодарение на резкия ръст на онлайн пазаруването, мобилните технологии и промяната в потребителските навици, пише в доклад на консултантската компания Cushman&Wakefield.

Тази тенденция е двигател на ритейл революция, която превърна логистиката в най-важния приоритет.

Мултиканалната търговия оказва все по-голям натиск върху търговците по отношение на запасите, локацията, транспорта и контрола върху разходите за пространства и утежнява задачата им да се адаптират в новата ситуация, особено във все по-гъстонаселените градове, посочват експертите.

Търговците явно ще трябва да променят стратегиите си в движение, за да засилят интеграцията между физическите магазини и присъствието им в мрежата.

Е-търговия 2.0

В първата фаза на развитие на електронната търговия – да я наречем е-търговия 1.0, търговците създадоха отделни бизнес канали за онлайн и традиционната търговия. Тези, които преминаха през фазата, вече вървят към бизнес модел, който комбинира и двата свята – онлайн и реален. В този модел потребителят може да купува, получава и връща стоки отвсякъде и навсякъде.

Основните очаквания за е-търговията 2.0 включват още: пазаруването в класическия магазин и в интернет да бъдат обединени от единен брандиран интерфейс, едни и същи стоки да са налични и онлайн, и във физическия магазин, както и да е възможно да се ползват запасите на всеки един от двата типа търговски обекти – ако стока или размер не са налични в момента на пазаруването, да може покупките да се доставят по-късно до потребителя (ако се пазарува на място) или да се получат от физическия магазин (ако се пазарува онлайн).

Необходимо е също така потребителят да получава лесно изчерпателна информация за наличността на стоки в различните магазини, за да вземе по-лесно решение откъде да пазарува, както и да има възможност да върне стоката онлайн или в магазин по негов избор, без значение откъде я е купил.

Дистрибуцията

За да е ефективен следващият етап на електронната търговия, от съществено значение е дистрибуцията. Търсенето на потребителите играе най-голяма роля в избора на физическо място за дистрибуционните центрове с оглед на това, че стоките трябва да пристигат макисмално бързо до крайната си точка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:16 | 13.09.22 г.
fallback