fallback

Онлайн търговията - двигател на динамиката в логистичния сектор

Основната задача пред инвеститорите и строителите на логистични площи е да разберат как функционира мултиканалната търговия, за да отговорят на търсенето

11:40 | 31.05.13 г.

Онлайн търговията продължава да генерира сериозно търсене на нови логистични площи в Европа. В средносрочен план се очаква традиционните търговци да продължат да са основен двигател на търсенето в сектора, но динамиката на промените в пазарния сегмент определено идва от онлайн ритейлърите, пише в доклад на консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL).

Експертите отчитат и ръст на търсенето на логистични площи с по-специфични цели – сортировъчни центрове, центрове за обработка на върнати стоки, както и шкафчета за съхранение на закупени от клиенти стоки, на фона на динамичното развитие на мултиканалната търговия.

Основната задача, която се очертава пред инвеститорите и строителите на логистични площи, е да разберат как функционира мултиканалната търговия, за да отговорят на нуждите на наемателите, подчертават от компанията.

Съвременната търговия изисква по-прецизна дистрибуционна услуга, чрез която стоките да достигат бързо до различни дестинации, както и да бъдат връщани от удобно за потребителите място. От друга страна онлайн поръчките на дребно трябва да бъдат отделени от големите доставки, предназначени за традиционните магазини, което също усложнява организацията на логистичните пространства.

Промяната в потребителското поведение и динамичното развитие на мултиканалната търговия доведоха до качествена промяна във веригата на доставките, пише в доклада. Ако в миналото производителите изпращаха стоките на търговците, които ги продават, сега веригата се задвижва не от производството, а от потребителското търсене.

Тази промяна поставя редица въпроси, включително за бъдещит елогистични модели, с които ще се обслужва търговията, типовете площи, както и бъдещите тенденции.

Засега онлайн търговията се отразява най-много на британския пазар на логистични площи. Онлайн продажбите съставляват 12% от общия обем на продажбите в страната. Подобни са обемите в Германия и Франция, като общо онлайн продажбите в трите страни съставляват малко над 70 на сто от всички онлайн продажби в Европа.

Данните обаче предполагат, че делът на онлайн продажбите в Централна и Източна и Югоизточна Европа рязко ще се увеличи в близко бъдеще, което ще доведе и до засилено търсене на подходящи логистични площи.

Очаква се значителен ръст на модела click-and-collect, който също ще предизвика сериозни промени на пазара на логистични площи. Търговците, които навлизат на пазара благодарение на този модел, са сключили договори с по-малки магазини, молове, пощенски и куриерски офиси, гари и други, откъдето клиентите могат да си получават поръчаните стоки.

Най-търсени продължават да бъдат логистичните площи в и около големите градове и регионални центрове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:55 | 13.09.22 г.
fallback