Бавното възстановяване на икономиката и високата задлъжнялост на правителствата са забавили инвестициите в инфраструктура в повечето европейски страни, посочва се в съвместен доклад на Urban Land Institute (ULI) и Ernst & Young.
Много от европейските държави значително са свили публичните разходи, включително и инвестициите в инфраструктура, като отлагат или директно се отказват от някои проекти.
Европейският съюз продължава да финансира инфраструктурни проекти, които подобряват връзките между държавите-членки, включително жп линии за превоз на пътници и товари, магистрали, водни канали и пристанищни терминали. Експертите обаче предупреждават, че на Брюксел ще му е все по-трудно да намери финансиране, за да реализира заложените зо 2020 г. цели в инфраструктурното строителство.
В доклада се посочва, че публично-частните партньорства са ключов фактор за реализацията на инфраструктурните проекти. Експертите обаче призовават да се намерят по-иновативни модели на сътрудничество, така че финансирането да се ускори и да обхване повече региони в Европа.
Тревожното в случая е, че пазарът на публично-частните партньорства в ЕС се е свил с около 50 на сто от началото на кризата.