fallback

Кога ще бъдат възможни вътрешни полети от Русе и Пловдив?

Министерството на транспорта трябва да преоцени концесията на Летище Пловдив, да се направи нова стратегия и да пусне нова процедура, твърди експерт

11:13 | 27.07.21 г. 1

Русе и Пловдив имат потенциал да развият летищата си за вътрешни полети. Около това мнение се обединиха Тодор Иванджиков, авиоексперт и председател на Асоциация на българската авиационна индустрия (АБАИ) и Янко Иванов, представител на авиокомпания Gullivair, в интервю за рубриката Bloomberg TV Bulgaria Интервю.

В началото на месеца служебният министър на транспорта Георги Тодоров каза, че перспективите пред Летище Пловдив са огромни. Само няколко седмици по-рано обаче процедурата за концесия на летището бе прекратена, а по-думите на министъра причината е липса на интерес.

От думите на Тодор Иванджиков стана ясно, че процедурата е била прекратена, тъй като поставените условия са били актуални преди пандемията. „Министерството на транспорта трябва да преоцени концесията, да се направи нова стратегия и да пусне нова процедура. Летището има потенциал, но условията трябва да отговарят на сегашната действителност", смята той. 

Иванджиков е на мнение, че в Пловдив може да бъде развито като карго, така и пътническо летище.

„Около Пловдив има ж.п. линия и автомагистрали. Има потенциал и като low cost летище за един град, който се развива през последните години в областта на бизнеса, има история и спа центрове, лозя и винарни, с които да може да привличаме туристи", обясни той.

Компаниите, които имат интерес към Летище Пловдив, са Ryanair, Wizz air, както и турски и израелски авиолинии.

Тодор Иванджиков смята, че за да се превърне Летище Пловдив в конкурентно, трябва центъра на града да бъде свързан с въздушната гара. Общината и държавата могат да помогнат с удобен транспорт. В последните няколко години община Пловдив направи добър път между града и летището, допълни той.

В същото време авиокомпанията Gullivair официално е обявила желанието си да развива дейност на Летище Русе край село Щръклево.

„Русе е интересен проект, тъй като през последните 20 г. летището не се използва по какъвто и да е било начин. Хубавото е, че е общинско, като местната власт има интерес да помогне на своите жители за по-нормален транспортен достъп до София“, обясни Янко Иванов и добави, че стандартният полет от Русе до София би отнел около 30-40 мин. По думите му градът е на 300 км от столицата и с автомобил е трудно достъпен.

Иванов обясни, че голяма част от цената на билета се формира под формата на летищните такси, които се определят от общината в Русе и новият концесионер на Летище София. „Ако тези две такси са разумни и смислени, това би довело до реална цена в размер на около 50-60 лв. за полет. Авиокомпанията използва най-съвременните самолети, като разходът на гориво е минимален“, обясни той.

Целия разговор вижте във видео материала на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:14 | 11.09.22 г.
fallback