DHL Freight инвестира в нов логистичен терминал, който ще е с площ от 12 309 кв. м и ще се намира в близост до летище София, на ул. „Източна тангента“ и бул. „Христофор Колумб“.
DHL е част от Deutsche Post DHL Group, която генерира печалба от над 63 млрд. евро за 2019 г.
Логистичната база, чиято първа копка беше направена преди две седмици, е изградена от крос-док с площ 800 кв. м, административна част с площ от 1200 кв. м и складово хале от 3000 кв. м. Изпълнението ще бъде ускорено от сглобяеми стоманобетонни елементи, заложени в конструкцията, която ще бъде завършена с панели от минерална вата.
В складовото хале със светла височина 11,70 кв. м ще се извършва високо-стелажно складиране на транспортни палети, което е допълнено от възможността за “side-loading”. Крос-докът включва inbound зона с 6 рампи, outbound зона с 5 рампи, включително ниво-изравнителна рампа тип Jumbo.
Изграждането на цялостната площадка на обекта включва 4500 кв. м маневрени площи, 11 товаро-разтоварни рампи, паркинг за 44 леки и 8 лекотоварни автомобила, като над 35% от общата площ са предвидени за озеленяване.
Проектант на новата логистична база е „Енергопроект”, а строителството се осъществява от „Бараж Груп“. Очаква се то да бъде завършено до края на ноември 2021 г.
"Като неделима част от стратегията ни за по-нататъшно повишаване на качеството на нашата регионална и европейска мрежа нашата компания взе решение да инвестира в нов и модерен логистичен терминал, разположен в една от най-добрите локации в София за развитие на логистичен бизнес“, коментира пред Investor.bg Калоян Стефанов, управител на DHL Logistics.
„За клиентите, които се нуждаят от по-нататъшно разпределение и дистрибуция на техните стоки, сме предвидили складови площи за съхранение и манипулация, чрез които ще бъдат обслужени в договорения кратък срок. Две са нещата, към които се стреми всеки клиент - да разполага с определен обем от стоки в определен момент и да бъде сигурен, че при изчерпване на количествата, те ще бъдат възстановени в кратък срок. По този начин клиентът плавно планира своите разходи и избягва т.нар. „затваряне“ на парични средства в стоки на склад. Обобщено, възможността на клиентите да планират и похарчат толкова, колкото е необходимо в даденият момент, е предимство, което им позволява да пренасочват и планират своите инвестиции, където в даденият момент е необходимо“, отбелязва Стефанов.
Стойността на инвестицията в новата логистична база е за милиони лева, допълва той, без да конкретизира точната сума.
Локацията не е нова за компанията – тя присъства в района на летището от 20 години, когато изгради първия си логистичен терминал там. „За този период DHL Logistics се разрасна и наложи на спедиторския пазар като стабилен и доверен партньор в областта на сухопътния, морския и авиотранспорт“, казва Стефанов.
Близостта на летище София, директният достъп до главните артерии, свързващи София със страната, близостта и удобствата, позволяващи лесното и бързо придвижване на служителите, както и изградената вече инфраструктура са част от предимствата, които са натежали при вземането на решението за инвестиция в нова логистична база в района.
„Успоредно с това проектирахме по-нататъшното ни развитие през следващите години, което е неразривно свързано с нарасналите очаквания на бизнеса за високо качество на разумна цена, бързина на доставките и изключително обслужване“, отбелязва Стефанов.
При изграждането на новата логистична база компанията обръща сериозно внимание и на влиянието върху околната среда при развитието на бизнеса й. „Сградите са проектирани при условията за минимална консумация на енергийни източници, като част от нашата стратегия да редуцираме въглеродните емисии до възможния минимум. Следвайки тази цел, решихме да инвестираме допълнително в изграждането на газова мрежа, която да захрани новия терминал и да променим предишните консуматори на ток с природен газ“, обяснява Стефанов.
Очаква се в новия терминал да бъдат открити над сто нови работни места, които ще се прибавят към над 110 специалисти, които към момента работят в DHL Logistics България и са разпределени в различни локации според направленията, в които работят. Според Стефанов специалистите в транспорта и логистиката са все по-търсени, тъй като все повече компании осъзнават необходимостта от добри логистични решения с цел правилно разпределение на разходите и планиране на дейностите. „Все повече български университети и организации въвеждат специалности, свързани с транспорт и логистика, следвайки нарастващата нужда от такива специалисти. Освен това самите логистични компании предлагат вътрешнофирмени обучения, като инвестират в бъдещето“, отбелязва той.
Компанията оперира у нас през още два терминала, обслужващи Северна и Южна България, и разполага с офиси в Стара Загора, Бургас и Варна. Част компанията е и новото звено DHL Enterprise Software Solution, което е изцяло фокусирано върху създаването и прилагането на оперативния й софтуер (TMS) на ниво DHL Freight Global, обяснява Стефанов.
Компанията предлага услугите си за цял свят. „За нас няма определена дестинация – ние оперираме във всички държави, при едни и същи условия и процеси. DHL Freight предлага изключително услугите, свързани със сухопътен транспорт, за държави в цяла Европа и Северна Африка, докато при DHL Global Forwarding фокусът е върху въздушния и морския транспорт за цял свят. Успоредно с двете дивизии работи и независимият митнически брокер Gerlach Customs Services Bulgaria с представителства в цяла Европа“, казва Стефанов.
Дейността на DHL Logistics България е насочена изключително към B2B логистичните дейности, а основните й клиенти са от секторите на автомобилостроенето, машиностроенето и производството, търговията на дребно.
Транспортният сектор е един от най-тежко засегнатите от коронавирусната криза, но Стефанов отбелязва, че компанията е завършила 2020 г. с по-добри резултати спрямо година по-рано благодарение на бързи и адекватни мерки, добро планиране и възможностите на мрежата, с която разполага. „С настъпването на тази криза всички си научиха урока. Въпреки първоначалния шок от неизвестното, което доведе до намаляване на поръчки и производства, икономиката се събуди и започна бързо възстановяване“, казва той.