fallback

Бъдещето на бул. Витоша - повече заведения, по-малко магазини

Тенденцията е да се търсят помещения в търговски центрове за сметка на търговските улици, съобщава консултантска компания

10:58 | 06.03.20 г. 4

Снимка: Jasper Juinen/Bloomberg

Столичният булевард Витоша ще продължи да се оформя все повече като зона за забавление и прекарване на свободното време с доминация на заведенията и свиване на броя на магазините, прогнозира консултантската компания за бизнес имоти Cushman & Wakefield Forton.

Ясно се очертава търсенето на помещения в търговските центрове за сметка на търговските улици, допълва компанията. 

Секторът на продуктите за здраве и красота се очертава като един от най-бързо растящите на българския пазар, отбелязвайки двуцифрени темпове на ръст през последните две години, сочат още данните на Forton.  

Добрите резултати на сегмента са довели в България нови марки като Kiehl’s – най-високия клас козметика на L’Oreal, която отвори първия си обект в Paradise Center през февруари. Междувременно глобалният концерн премести и магазина на друга своя марка - NYX Cosmetics, в търговския център. Също през тази година се очаква откриването на първия обект на веригата дрогерии Vitalite в София. Вече присъстващите на пазара дрогерии и козметични брандове също продължават да договарят нови площи.

“Секторът на продуктите за здраве и красота се разраства като част от глобалната вълна към по-активен и здравословен начин на живот. Отражение на тази тенденция виждаме както при козметиката, био магазините и дрогериите, така и при спортните стоки, които са друга бързо растяща категория“, обобщава Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton. Според него навлизането на нови марки и разрастването на вече присъстващите на пазара ще продължи и през 2020 г.

Стъпването на Kiehl’s на нашия пазар е част от стратегията за разрастване на бранда в Централна и Източна Европа. Марката вече присъства в Сърбия, Хърватия и Румъния.

Експертите очакват с оглед на нарастващите доходи и установяването на София като устойчива шопинг дестинация още брандове във високия сегмент да навлязат на пазара у нас през 2020 г. Те трайно се ориентират към успешните търговски центрове. 

След период на плавен ръст на цените наемите в търговските центрове в София за магазин с добра локация и площ около 100-150 кв. м достигат 40 евро/кв. м към края на 2019, като  очакванията са възходящият тренд да продължи. Към последното тримесечие на 2019 г. офертните нива за магазин с площ 100-150 кв. м за моден бранд на булевард “Витоша“ в столицата са около 60 евро/кв. м с очаквания в краткосрочен план леко да се повишат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:49 | 13.09.22 г.
fallback