Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) позволи на „Максима България“, собственик на веригата магазини "Т Маркет“, да сключи дългосрочни договори за наем на 11 магазина на най-голямата пловдивска верига за хранителни стоки „Триумф“, става ясно от съобщение на сайта на антимонополния орган.
Първият магазин на „Триумф“ е открит през 2000 г., а към момента в 11-те обекта на веригата работят близо 1000 души. Тя е притежавана и управлявана от три търговски дружества - „Маркоци“ ЕООД, „Ваничи 2008“ ЕООД и „Топ Тенис“ ЕООД.
След сключването на договорите за наем „Максима България“ ще инвестира значителни собствени средства за ремонт и ребрандиране на обектите на „Триумф“, за да могат да оперират под марката и във формата на „Т Маркет“, става ясно от съобщението на КЗК.
Дейността на деветте по-малки обекта на „Триумф“ е била прекратена до 15 октомври, а другите два по-големи обекта ще престанат да работят до 1 декември, се казва още в съобщението на антимонополния орган. Отварянето на новите магазини от марката „Т Маркет“ е планирано да се осъществи в рамките на три месеца от прекратяването на дейността на по-малките обекти и на пет месеца за двата по-големи магазина.
Сделката не предвижда прехвърляне на договори с доставчици, както и на трудовите договори на настоящите служители на магазини „Триумф“.
„Максима България“ оперира 73 магазина „Т Маркет“ в 38 града в България. Миналата година веригата откри девет нови обекта в страната и отбеляза ръст на печалбата си от 19,4% спрямо 2017 г. През първото полугодие на тази година приходите на „Т Маркет“ са нараснали с 15,2% спрямо същия период на миналата година, става ясно от съобщение на литовския собственик на веригата, Maxima Grupe.
Сделката за магазините на „Триумф“ е втората голяма сделка за „Максима България“, след като през май 2016 г. тя придоби 12 магазина на дискаунтъра Penny на REWЕ, който напусна българския пазар година по-рано.
В края на миналата година литовската компания Maxima Grupe, която освен "T Маркет" в България притежава и веригата магазини Maxima в балтийските страни и веригата Stokrotka в Полша, съобщи, че планира да открие между 120 и 140 нови магазина на тези пазари през 2019 г.
През първото полугодие на тази година приходите на компанията са нараснали с 24% на годишна основа и са достигнали 1,9 млрд. евро. благодарение на експанзията й в Полша. Оперативната й печалба обаче е намаляла с 1,7 млн. евро, или 1,7% спрямо същия период на миналата година, заради по-слабите резултати в Литва и Естония.