fallback

Подписан е договорът за 1,4-километровото трасе след тунел "Железница"

Предстои подписването и на договора за участъка преди тунела, съобщават от АПИ

11:19 | 10.10.18 г.

Снимка: АПИ

Подписан е договорът за проектиране и строителство на 1,4 км от трасето след тунел „Железница“ на АМ „Струма“ в посока Крупник за участъка от 369-ти км до км 370+400, съобщават от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

Изпълнител на отсечката е “ПТС Груп“ ЕАД, а стойността на договора е 22 130 756,88 лв. с ДДС. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Договорът включва проектиране и строителство на автомагистрален участък с дължина 1,4 км, селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др. Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 120 дни за изготвяне на проекта и 480 дни за изпълнение на строително-монтажните работи.

От АПИ информират също, че предстои подписването и на договора с ДЗЗД „Железница-Север“, в което участват „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Главболгарстрой Интернешънъл“ ЕАД. Дружеството е избрано за изпълнител на проектирането и строителството на трасето преди тунел „Железница“ от 366-ти км до км 366+720. Тази отсечка е с дължина 720 м и включва обслужващ тунелен път при северния портал на бъдещия тунел и мостово съоръжение с обща дължина 620 метра.

Обществената поръчка за „Проектиране и строителство на автомагистрала „Струма“ Лот 3.1 Тунел „Железница“ беше в 3 обособени позиции - за тунела, който ще е около 2 км и ще бъде най-дългият досега, изграждан у нас, и за пътя преди и след съоръжението. Тя беше разделена на три части, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на ОПТТИ 2014-2020 г.

Припомняме, че за изпълнител на тунелното съоръжение беше избрано обединение ДЗЗД „АМ Струма Тунел 2018“ с участници„Джи Пи Груп“, „Глобал Кънстръкшън“ и „Виа План", което предложи цена от 185,37 млн. лв. без ДДС. Изборът обаче беше оспорен от гръцката компания „Актор“, която беше отстранена още на етап оценка на техническата документация, тъй като според пътната агенция предложението й не отговаряло на изискванията. Компанията обаче оспорва това.

През септември Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши на АПИ предварителното изпълнение на поръчката за строителството на тунел „Железница“, докато се разглежда жалбата на „Актор“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:22 | 06.09.22 г.
fallback