В онлайн портала на от Агенцията по геодезия, картография и кадастър може да се проверява статусът на заявлението за издаване на документи и това дали те са готови. Но само 10% от заявените услуги са поискани онлайн.
В системата "КАИС" на Агенцията могат да се подават по електронен път заявления за нанасяне на настъпили промени в кадастралния регистър на недвижимите имоти, за издаване на скица за имот или сграда в урбанизирана или неурбанизирана територия, за предоставяне на копие от кадастрална карта в графичен вид и други, съобщи Министерството на регионалното развитие и благоустройството.В онлайн портала могат да се заявят и различни видове справки - за граници и кадастрална информация за имоти, справки по кадастрална карта, за собствениците и носителите на други вещни права за един имот от кадастралния регистър на недвижимите имоти, копия от кадастрални карти в графичен вид, извадки от кадастралната карта с данни от кадастралния регистър на недвижимите имоти за един имот, копие на кадастрална карта в цифров вид без данни за собствеността и други.
За използването на услугите, предоставяни чрез КАИС, е необходимо да се направи електронна регистрация на клиента, чрез която той получава потребителско име и парола за идентификация в портала. Всеки регистриран потребител получава уникален клиентски номер в системата.
От всички услуги, предоставяни от Агенцията, гражданите могат да се възползват по електронен път, при това с 30% по-евтино, в сравнение с тези на гише, се казва в съобщението.
С общините и ведомствата Агенцията има сключени споразумения за достъп до информационната система на кадастъра за извършване на справки, заявяване и получаване на електронни скици или схеми за имоти тяхна собственост, или за имоти собственост на физически и юридически лица, които са им необходими за провежданите от дадена община или ведомство административни процедури.
Сключените споразумения с общините дават възможност на гражданите и юридическите лица за достъп до услугите, предоставяни от Агенцията на общинско ниво.
Чрез отдалечен достъп до информационната система на кадастъра нотариусите също могат да заявяват и да получават от Агенцията електронни скици и схеми, които да заверяват и да използват за провежданите от тях нотариални производства. По този начин не е необходимо от страните по една нотариална сделка да се изискват скици и схеми на хартиен носител.
За цялата страна от началото на годината досега подадените заявления за услуги от Агенцията са близо 70 хил., като само 10% от предоставяните от агенцията услуги са заявени електронно.
Само в София месечно се подават над 7 хил. заявления, средно дневно това са по около 450 човека, преминали през офисите на Агенцията, а в цялата страна – средно на ден са около 2 000 човека.
Също за улеснение на гражданите и бизнеса в столицата, освен в централната сграда на Агенцията, работят още 8 изнесени офиса. Всеки гражданин може да посочи изрично в кой офис би желал да получи издадените документи.