fallback

Пътните ремонти на ключови столични булеварди продължават и след 15 септември

Реконструкцията на бул. "Овча купел" приключва до дни

13:08 | 04.09.17 г.

Ремонтите на бул. „Княз Ал. Дондуков“, бул. „Тодор Каблешков“ и бул. „Монтевидео“ в столицата ще продължат и след 15 септември. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова по време на инспекция на ремонтните дейности на столичния бул. „Княз Ал. Дондуков“, предаде Агенция „Фокус“.

До 15 септември ще бъде пуснато движението по бул. „Княз Ал. Дондуков“ в частта, където в момента тече ремонт. След тази дата по график ще бъде затворен участъкът на бул. „Княз Ал. Дондуков“ от бул. „Васил Левски“ до ул. „Георги С. Раковски“. 

Фандъкова уточни, че се прави се ремонт и на велоалеята по бул. „Княз Ал. Дондуков“.

Полагат се специални павета, които да позволят да има равна повърхност и в същото време да са в подходящо съчетание с гранитните павета. Велоалеята е с дължина от Министерски съвет до бул. „Васил Левски“, като има идеята след това да бъде удължена до бул. „Мария Луиза“. Ремонтират се частично и автобусните мрежи, стълбовете, осветлението и тротоарите, така че бул. „Княз Ал. Дондуков“ да бъде цялостно реконструиран, обясни кметът на София.

От неделя е пуснат за движение бул. „Прага“, предстои до края на тази седмица да бъде готов и бул. „Овча купел“. Преди 15 септември ще бъде пуснат и бул. „Шипченски проход“.

Очаква се през юли 2018 г. да започне строителството на новото трамвайно шосе по линии 1, 6 и 7, каза Евгени Крусев, заместник-кмет по транспорта.

Toй уточни, че в момента се работи активно казусът с трамвай 7 да бъде решен. „Вече са избрани два основни варианта и предстои те да бъдат обсъдени на Експертен съвет, след което да обявим обществената процедура, за да бъде избран изпълнител в зимните месеци, когато е най-подходящо да се случат тези административни процедури. И очакваме догодина, около 1 юли, да започне същинското строителство на новото трамвайно шосе, което да бъде според всички нормативни изисквания“, обясни зам.-кметът.

Крусев уточни, че вариантите, които се обсъждат, са да се изгради нова подпорна стена на входната рампа на тунела на НДК. „Тоест, трамвайното трасе да се запази както в посока към тунела за линия 6, така да се запазят и релсите за линии 1 и 7, които отиват към пилоните на НДК. Това решение ще позволи да се обособи асфалтирано локално платно, което хората да могат да използват и което ще отдалечи трамвая от техните домове поне на 5-6 метра“, каза още той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:41 | 10.09.22 г.
fallback