fallback

Закон за брокерите на имоти ще въведе норми и правила при сделките

Фалшивите обяви дискредитират професията, според представители на посреднически агенции

18:04 | 22.03.17 г. 2
Автор - снимка
Създател

Националното сдружение за недвижими имоти в България през последните години се старае да разработи план за въвеждането на закон за брокерите на недвижими имоти. Проблемите са много. В нашия бранш непрекъснато се опитваме да ги изчистим, да въведем определени норми и да спазваме определени правила, за да може сделките да минават по възможно най-гладкия начин. Но, за съжаление, все още такъв закон не е приет.

Това каза в студиото на „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria маркетинг мениджърът на инвестиционната и консултантска компания Arco Real Estate Ясна Божинова.

Търговският директор на компанията Христо Георгиев също е на мнение, че има спешна нужда от нормативни промени в сектора на недвижимите имоти.

„Пречката е в държавата, която не желае да се намеси и регулира този бизнес, който сам се създаде през 90-те години. Затова големите агенции в сектора създадоха единни правила към Националното сдружение за недвижими имоти. Създаде се етична комисия, която се бори да се справи с некоректните колеги, които се подвизават под наименованието „агенти за недвижими имоти“, посочи Георгиев. той допълни, че най-доброто решение на казуса е да се създаде комбинация от законодателство и саморегулация.

„За съжаление, трябва да признаем, че на пазара има твърде много фалшиви обяви. Това основно може да бъде забелязано при наемите. По всякакъв начин се стремим да се самосезираме, да сезираме сдружението, за да се борим с тази порочна практика, но все още се срещат доста такива обяви. При покупко-продажбите това е много по-рядко срещано“, отбеляза Божинова.

Христо Георгиев даде съвети как клиентите да се ориентират и да преценят кои са професионалистите в бранша.

„Потребителите могат да се информират от сайта на Националното сдружение за недвижими имоти. Повечето колеги, които се занимават с недвижими имоти и желаят да спазват добрите практики, са регистрирани там", коментира той.

Според Георгиев още в първия телефонен разговор с първоначално запитване клиентът може да прецени дали брокерът, който рекламира имота, е компетентен и ще доведе до успешен край сделката.

Вижте целия разговор във видеото

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:12 | 13.09.22 г.
fallback