Автогарите в България ще бъдат разделени на три категории. Според тях ще се изготви и методика за определяне на цените на предоставяните автогарови услуги, съобщават от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).
Към момента цените се формират свободно, независимо от големината на автогарата и предлаганите в нея услуги, посочват от ведомството.
Категоризирането на автогарите е заложено в предложени от министерството нормативни промени. Те са подготвени след обсъждане с представители от бранша.
Целта е създаването на нова система, която да гарантира предоставянето на качествени автогарови услуги за гражданите и превозвачите, посочва се в съобщението.
Според ведомството новите изисквания няма да създадат допълнителни тежести за собствениците на автогари.
Предвидените критерии за определяне на една автогара в трета категория са почти идентични със съществуващите минимални задължителни изисквания, на които трябва да отговарят автогарите в страната, поясняват от министерството.
За първа и втора категории са въведени допълнителни критерии, свързани с удобствата и комфорта на пътниците в самата автогара, осигурената охрана, както и езиците, на които се предоставя информация по телефона и в интернет сайта на съответната гара.
Автогарите от най-високата категория трябва да разполагат и с обучен персонал, който да предоставя безплатна помощ на лица с увреждания и намалена подвижност.
Въвеждат се мерки за сигурност във всички категории автогари и се повишават изискванията за осигуряване на достъпност и удобства за хората с увреждания и намалена подвижност, допълват от министерството.
Предвижда се освен това всички автогари да разполагат с безжичен интернет, интернет сайт и телефон за връзка.