Billa планира да достигне 150 магазина в България в следващите 3 години, считано от следващата, заяви Бойко Сачански, управител на Billa България, на пресконференция днес по повод 15 години от откриването на първия магазин на веригата в България.
В момента Billa има 92 магазина, като в посоченото увеличение до 150 магазина до 2018 г. влизат и магазините на Penny, които веригата ще приобщи.
Експанзията на Billa ще бъда насочена към София, Варна, Пловдив и Бургас. Към момента веригата има 31 магазина в София, както и магазини в повечето средни и дори в малки градове.
„За нас е предизвикателство да скъсим дистанцията с Kaufland. С откриването на новите магазини и със доброто развитие на старите магазини действително ще скъсим тази дистанция. Официалните данни на компаниите се публикуват ежегодно и ще следите дали тази дистанция се скъсява“, коментира Сачански.
На пресконференцията стана ясно още, че след печалба през 2009 и 2010 г. компанията е на загуба за 2011 г., 2012 г. и 2013 г. поради силната конкуренция в сектора и кризата в България. За 2014 г. е отчетена загуба на неконсолидирана база, но на консолидирана е записана първата печалба у нас след 2010 г.
Делът на собствените марки Clever и Billa е над 10% в общите продажби, като има планове за разрастване, включително с две нови собствени марки, сред които Billa Premium, до края на годината.
Делът на българското производство в продажбите е до 90% при плодовете и зеленчуците в някои летни седмици, включително от над 100-те Billa градини. Като цяло над 70% от оборота е от българско производство.
Средната покупка в магазините на веригата е 12 лв.
Billa е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. Компанията е част от германската REWE Gruppe, един от европейските лидери в търговията и туризма.