Нови 635 км автомагистрали и над 17 хил. км рехабилитирани пътища до 2020 година предвижда Стратегията за развитие на пътната инфраструктура и Средносрочната програма за изпълнението й до 2022 г., приети от Министерския съвет днес. Сред приоритетите на правителството, залегнали в стратегическия документ, са завършванията на автомагистралите „Хемус“, „Струма“, „Марица“, „Черно море“ и „Калотина“.
Данните от финансовия анализ в стратегията показват, че нуждата от средства на база направените програми и разчети за пътната инфраструктура през следващия програмен период са за суми средно годишно от по 2,8 милиарда лева, което е няколкократно по-голяма сума от изразходваните досега средства. Доказано е, че влаганите средства за пътната инфраструктура са право пропорционални към доброто й състояние – повече средства, по-добро състояние на пътищата, посочва се в стратегията.
С друго решение на кабинета от днес се дава тласък именно на работата по завършването на магистрала „Струма” и изграждането на участъците от Лот 3.
Правителството одобри сключването на договор за безвъзмездна финансова помощ по проекта за изграждането на Лот 3.1, Лот 3.3 от магистралата и тунел „Железница" по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 - 2020 г."
Лот 3.1 на „Струма" е с дължина от 12,6 км и включва участъка от Благоевград до Симитли, заедно с тунел „Железница" с приблизителна дължина от 2 км.
Лот 3.3 обхваща участъка от Кресна до началото на изградения Лот 4 при Сандански и е с дължина 23,6 км. За Лот 3.2, включващ трасето през Кресненското дефиле, е в ход проектиране на алтернативно решение за преминаване спрямо варианта за дълъг тунел и след завършването на процедурата ще бъде подаден формуляр за кандидатстване за изграждането на този участък.
Напредък се очаква и по въвеждането на системата за тол такси, която трябва да замени сегашнит винетки. През втората половина на 2017 г. и началото на 2018 г. е срокът за въвеждането на системата за тол такси, стана ясно от думите на управителя на АПИ Лазар Лазаров в МС, допълва Dnes.bg.
Пред министрите е бил представен Междинен доклад от консултантите от Световна банка, които имат задължението да направят анализ на текущото състояние на трафика и ползвателите на пътната инфраструктура за внедряване на таксуване за изминато разстояние – т.нар. тол такси.
Лазаров уточни, че ще бъдат направени съответните анализи, за да излезе със становище по доклада от компетентните институции и да се върви към окончателен доклад. Все още не е водена дискусия за това каква ще е „цената“ на изминато разстояние, като се анализира практиката в различните европейски страни.