Подобрение на всички ключови показатели отчита ИКЕА България за каталожната година от септември 2014 г. до края на август 2015 г. Това съобщи на пресконференция управителят на магазина на ИКЕА в България Тео Муратидис. На пресконференцията беше представен и новият каталог на компанията.
Три са ключовите промени, които са били важни за веригата през последната година. Първата е откриването на София Ринг Мол през ноември 2014 г., второто е пускането на онлайн продажби в България през април тази година, а третото е откриването на центъра за поръчки във Варна през юли.
Досега онлайн магазинът е реализирал 9 хил. поръчки и са доставени над хиляда куб. метра продукция, посочи Муратидис.
Центърът за поръчки във Варна е бил посетен от 67 хил. души само за месец, като от тях 19 хил. са реализирали покупки.
Муратидис коментира, че засега компанията не смята да открива нови подобни центрове в страната. Целта е да се стабилизира дейността оперативно, тъй като ръстът на дейността на дружеството през последната година е доста силен и е над очаквания.
За годината от септември 2014 г. до края на август ИКЕА България отчита 27% ръст на посетителите до 2,2 млн. души. Увеличението на клиентите, т.е. посетителите, които са реализирали покупки, е 13% до 747 хил. души.
Продажбите на компанията се повишават с 10% до 78,3 млн. лв.
Новият каталог тази година е посветен на кухнята и акцентите са върху кухненското обзавеждане и оборудване.