България е третият най-бързо растящ пазар за Maxima Grupe – собственик на веригата магазини Т-Маркет, през първото полугодие.
Консолидираният оборот на веригата за периода януари-юни отбелязва ръст от 6,3% до 34,5 млн. евро без ДДС при покачване за цялата група от 2,6%, съобщават от компанията.
За трета поредна година лидер по ръст на оборота е веригата на Maxima в Полша – малко под 20% на годишна база до 21,6 млн. евро без ДДС.
В началото на юни Maxima Grupe смени ръководството на Maxima България – фирмата, която управлява магазините Т-Маркет. Начело на компанията застана Едвинас Волкас, който смени Вигинтас Шапокас. Шапокас пък пое управлението на естонската верига на Maxima. Волкас идва от Maxima Латвия и е с 10-годишен опит на различни позиции в групата.
Собственикът на веригата Т-Маркет планира да открива нови квартални магазини, с които да разшири присъствието си на пазара.
От 2010 г. насам компанията като цяло отчита стабилно покачване на оборотите на магазините в България. През 2014 г. оборотът достига 65,6 млн. евро спрямо 62,8 млн. евро през 2013 г. и 57,7 млн. евро през 2010 г.
През миналата година фирмата откри два нови супермаркета, след като в продължение на три години – от 2011 до 2013 г. включително, не откри нито един нов магазин заради кризата. Най-мащабна бе експанзията на компанията през 2011 г., когато супермаркетите се увеличиха от 33 до 42.
Към края на 2014 г. за веригата в България са работили 982 души спрямо 961 през 2013 г.
Втора по ръст на оборота е веригата на компанията в Естония – 9,3% до 213 млн. евро.
Оборотът на магазините на групата в Литва намалява с 0,5% през полугодието до 677 млн. евро. Спадът се обяснява с присъединяването на страната към еврозоната и намалялото потребление в резултат на приемането на еврото.
Същевременно оборотът на магазините в Литва се увеличава с близо 4 на сто до 331 млн. евро.
Maxima Grupe планира да инвестира 87 млн. евро в бизнеса си в Балтийските страни, Полша и България и да разкрие около 1 500 нови работни места като цяло за компанията.