fallback

Най-големият „хотел” в София? - Airbnb.com

Анализ разглежда най-впечатляващите сделки с хотели у нас в последната година

21:30 | 22.04.15 г. 5

airbnb.com

Успешният уебсайт за краткосрочни наеми airbnb.com всъщност е най-големият хотел в София, разкрива доклад на консултантската компания в сферата на хотелиерството и туризма Kohl & Partner, който бе представен днес.

С 409 предлагани места за настаняване в града (и допълнителни 120 около София), сайтът предлага над 1700 легла (по данни към 3 април). Това е между 7-8% от пазара в столицата.

Проучване на пазара на airbnb показва, че наличните оферти са с 40% повече спрямо една година назад. Повечето оферти са самостоятелни апартаменти, а средната им цена е 43 евро. В сравнение с хотелския пазар разликата е много малка. Най-ниската цена за настаняване е 8 евро, а най-високата е 399 евро за нощувка. Поради малката разлика в цените нивата на заетост в сравнение с други градове са много ниски. Заетостта е 27% за самостоятелните апартаменти и само 18% за самостоятелни стаи.

С прогнозираните от консултантите около 70 хил. – 80 хил. нощувки на година пазарният дял на airbnb вече е около 4-5% от общия брой нощувки, което го прави важен играч на пазара. Изненадващо е, че в сравнение с други градове, airbnb не е обект на дискусия сред представителите на местната хотелска индустрия, въпреки че вече завзема важна част от повишаващото се търсене, посочва докладът.

Най-впечатляващите сделки с хотели у нас в последната година

През последната година в България бяха осъществени много впечатляващи сделки в хотелиерството, като особено интересно развитие очаква Kempinski, е друг извод от доклада на консултантската компания.

В сравнение с други източноевропейски градове е забележителен фактът, че всички нови собственици на хотели са българи, се посочва в доклада. Чуждите инвеститори и фондове са резервирани много често заради липсата на прозрачност или усложнения от правен характер, а също и заради цените, които са твърде високи в сравнение с реализираните печалби, смятат експертите.

Консултантите обръщат внимание, че наскоро три популярни хотела смениха собствениците си. Hilton бе купен от основния собственик на Radisson Спас Русев, като основен акционер е Galaxy Investment Group от Пловдив. От Kohl & Partner обаче уточняват, че молбата им за потвърждение за това е останала без отговор.

Относно съдбата на хотел Kempinski, обявен за продажба от много години, анализът посочва, че семейство Зографски са получили за хотела 45 милиона евро, или с една трета по-ниска цена от желаната преди години. Понастоящем Кемпински присъства в България единствено с хотела си в Банско, но ясно е, че стратегията на един 5-звезден бранд не е да има хотел в провинцията, а да не бъде представен в столицата, пише в анализа.

Ще бъде интересно кой бранд ще наследи Kempinski. От консултантската компания предполагат, че никой американски или европейски бранд не е в търсене на партньорство с новия собственик Виктория Груп АД. Вероятно брандът Rixos, който е с по-източноевропейски фокус, би бил решение, пише в доклада.

Интересна е и промяната в собствеността на хотел "Родина", отбелязват експертите, като уточняват, че той е закупен от собствениците на курорта Дюни на Черноморието. Експертите очакват каква концепция ще предложат новите собственици на пазара и как успешните управители на курорта ще развиват дейността си в градски условия.

Столицата ни може да се промотира като дестинация по-успешно, ако ключовите играчи работят по-ефективно съвместно – хотели, авиокомпании, общини и туристически организации. Ако това се случи, бихме наблюдавали положително развитие на пазара, обобщава анализът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:45 | 14.09.22 г.
fallback