fallback

BILLA България отчита 4,8% ръст на оборота за 2014 г.

Компанията възнамерява да инвестира близо 200 млн. лева в страната през следващите години

12:37 | 09.04.15 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Първата международна верига от супермаркети в България BILLA България отчита брутни приходи от над 614,7 млн. лева , което представлява увеличение от 4,8% спрямо 2013 г. и осезаемо надвишава планираните стойности. Финансовият резултат на компанията за 2014 г. е положителен и по-добър от очаквания, отчитат от веригата.

През 2013 г. BILLA България държи 4,8% от пазара за бързооборотни стоки, заемайки втора позиция. 94% от оборота на веригата се генерират от стоки на български доставчици, а 92% от артикулите в магазините се доставят от български компании.

„BILLA България стартира редица проекти и инициативи, насочени към подкрепянето на българската икономика и местното производство. Тези инициативи се изразяват в успешни партньорства с български доставчици, подкрепящи износа на тяхната продукция. Ние инвестираме в обучението на български земеделци и успешно развиваме проекта „Градините на BILLA“. В над 100 български градини специално за BILLA, с помощта на наши експерти, се отглеждат висококачествени плодове и зеленчуци“, коментира Бойко Сачански, управител на компанията, в прессъобщение на компанията. 

В рамките на австрийския концерн REWE International AG BILLA България е избрана като пилотна страна за осъществяването на голям международен USP проект (Unique Selling Proposition – Уникално Предложение за Продажба). Фокус на този проект ще бъдат пресните плодове и зеленчуци от български произход, които в разгара на сезона достигат до 80%, собственото производство на хляб от сертифицирани майстор хлебари и прясното месо от собствени транжорни.

„BILLA има подписани договори със 72-ма български производители, с които развиваме нашите собствени марки – „BILLA“ и „Clever“, допълва Сачански. 

От навлизането си на българския пазар BILLA е инвестирала повече от 500 млн. лeва, осигурявайки работа на близо 4000 сътрудници, които работят в централен офис, склад и 91 магазина с обща търговска площ от 86 000 кв. м.

Плановете на BILLA България за следващите години включват инвестиции в размер на около 200 млн. лева и откриване на 40 нови магазина. През 2014 г. BILLA България откри 6 нови магазина. През текущата година компанията планира да открие още 8 нови магазина и да направи реконструкция на 5 от настоящите. Планът за разширяване на веригата е насочен главно към 4-те най-големи града в страната - София, Пловдив, Варна и Бургас, без да се изключват други райони.

REWE International е пазарен лидер в Австрия в сектора на търговията на дребно с козметични и хранителни продукти и е един от най-големите работодатели в страната. В Австрия и в други страни броят на служителите на REWE International възлиза на 76 200, наети в около 3 600 магазина. През 2014 г. общите приходи на компанията нарастват до 13,02 млрд. евро.

Компанията е част от германската REWE Gruppe, един от европейските лидери в търговията и туризма. В момента за нея работят 330 000 служители в около 15 000 магазина в 12 европейски страни, осигурявайки приходи от около 51,1 млрд. евро.

От своята централа във Винер Нойдорф, Австрия, REWE International управлява търговските фирми BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG в Австрия, както и много собствени марки. Компанията е активна и в туристическия бранш чрез BILLA Reisen, JAHN REISEN, MERKUR Ihr Urlaub и PENNY Reisen. В същото време REWE International развива успешен бизнес и в сегмента на супермаркетите в седем страни от Централна и Източна Европа: България, Хърватия, Чехия, Румъния, Русия, Словакия и Украйна.

BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. Веригата е представена в 34 града в страната с 91 магазина, 31 от които само в столицата.   

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:18 | 12.09.22 г.
fallback