От 15 юни 2015 г. ще започнат да се издават електронни удостоверения за тежести, съобщи за Investor.bg изпълнителният директор на Агенцията по вписванията Венцислав Спирдонов.
На днешното си заседание министрите приеха промени в Правилника за вписванията, с които се въвеждат предпоставките за постепенната електронизация на процеса. Промените предвиждат заявлението за издаване на удостоверение да бъде подадено в една служба по вписванията и да бъде получено като заверен препис от заявителя в друга, посочена от него служба по вписванията, посочва се в съобщение на пресцентъра на Министерския съвет.
Освен това ще можем да подаваме заявления за удостоверения за собствеността върху недвижими имоти и за извършени вписвания по партидите им във всяка служба по вписванията в страната, а не в службите по вписванията, в чийто район се намира недвижимият имот.
С приетите днес промени в Правилника за вписванията се въвеждат и имотните партиди - единни досиета на имотите с всички промени на собствеността, промени на характеристиките, отразяване на споровете, тежестите върху имота и т.н. В ползваните сега за целите на вписването файлови имотни партиди липсват основни данни, като граници на имота и адрес, което води до невъзможност да се направи справка само по адрес на имота, посочва се в съобщението на Министерския съвет.
Предвижда се също така да се оповестяват актове, с които се удостоверява наследствено правоприемство.
Службите по вписванията освен това няма да предоставят незаверени копия на вписани актове. Документите, които трябва да получават гражданите, ще са оригинали и заверени преписи, отразени в съответния регистър за преписите. С това според Министерския съвет ще се възпрепятства възможността за имотни измами.