fallback

Приключили са 7 от общо 256 дела за Северната скоростна тангента

От тях 5 са в полза на АПИ, а за останалите 2 решението на съда е в полза на гражданите, чиито имоти са засегнати от изграждането на тангентата

09:42 | 23.07.14 г. 6

Седем са приключилите дела, свързани с отчуждаването на имоти, необходими за изграждането на Северната скоростна тангента, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за Investor.bg.

От тях 5 са в полза на АПИ, като е потвърдена определената оценка на имотите, а за останалите две дела решението на съда е в полза на жалбоподателя. Предстои произнасяне на съда по останалите дела, казаха още от АПИ.

Досега са образувани общо 256 дела, уточниха от агенцията.

Делата се водят, тъй като жители на столичните квартали "Илиянци", "Требич", "Бенковски", "Враждебна", "Орландовци" и "Малашевци" искат по-справедливо обезщетение за терените, които ще бъдат отчуждени. Обявената цена е под 1 лев за кв. м.

Гражданите настояват да се изясни как е проведена обществената поръчка за избор на оценител, кой е оценителят и какви са неговите професионални качества. Жителите на кварталите искат да знаят има ли сключени договори с фирми за строеж и за инвестиционен контрол, както и съгласувани ли са цените с Министерството на финансите и Министерството на регионалното развитие.

В момента експертите на АПИ разглеждат изготвения технически проект за изграждане на Северната скоростна тангента, който изпълнителят на обекта - консорциум „ХПВС-ССТ“, е внесъл за съгласуване, уточниха още от агенцията.

Стойността на договора за проектиране и строителство е 149 999 999 лв. без ДДС. 

Европейската комисия (ЕК) одобри проекта за изграждане на Северната скоростна тангента по Оперативна програма „Регионално развитие” в началото на юни. Размерът на безвъзмездната финансова помощ, одобрен от EК, е малко над 120 млн. евро. От тях 85% са съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие и 15% са средства от националния бюджет.

След одобрението на проекта и издаването на разрешението за строеж, каквито са разпоредбите на нормативната уредба, ще започнат строително-монтажните работи, казаха още от АПИ.

Крайният срок за усвояване на средствата, одобрени от Европейската комисия за проекта, е краят на 2015 г.

Изграждането на Северната скоростна тангента има за цел да осигури удобна връзка между крайните северозападни и югоизточни квартали на столицата. Очаква се новото 6-лентово трасе да подобри достъпа на най-отдалечените райони и населени места в столицата до центъра. Изграждането на 16-километровото трасе трябва да доведе до равномерно разпределение на трафика между новото трасе и Софийския околовръстен път.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:49 | 14.09.22 г.
fallback