Сотирис Янакудакис е завършил икономика в Университета за икономика и бизнес в Атина през 1995 г. През 2005 г. получава магистърска степен по бизнес администрация от Университета в Съндърленд, Великобритания.
Г-н Янакудакис има над 16 години опит в сектора на търговските недвижими имоти като е работил за големи и реномирани компании като Dia Hellas SA и Carrefour. Преди да се присъедини към екипа на Sofia Ring Mall той е работил 8 години за INDITEX Group в Гърция като директор „Експанзия“ и е отговарял за развитието на всички марки на INDITEX като Zara, Zara Home, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho и Utergue на местния пазар.
От 2012 г. до момента Сотирис Янакудакис е търговски и лизинг директор на Sofia South Ring Mall ЕАД.
Г-н Янакудакис, кога ще отвори врати „София Ринг Мол“?
„София Ринг Мол“ ще отвори през септември. Искаме да сме абсолютно готови, да не правим компромиси и да дадем достатъчно време на наемателите ни да подготвят магазините и бутиците си.
Подбирането на точния момент е важно за нас, но още по-важно е да сме коректни едновременно и към наемателите, и към бъдещите посетители. Целта ни е не само да отворим мол, ние искаме да създадем нещо ново, което в момента не съществува в града. В София има молове, трудното е да се създаде дестинация за цяла България и региона.
Какви са плановете на инвеститорите за България, каква е стойността на инвестицията? Остават ли намеренията им за втората и третата фаза на проекта и от какво зависи тяхното завършване?
„София Ринг Мол“ е част от голям комплекс – „София Ринг Дивелъпмънт“ (Sofia Ring Development), който е разделен на три фази. Първата включва магазина на ИКЕА и София Ринг Мол с обща стойност на инвестицията 170 млн. евро. Тя ще приключи с отварянето на мола през септември. През втория етап ще построим бизнес зона с офиси, спротни съоражения, хотел и парк. Тази фаза по план ще завърши през 2018 г., а инвестицията в нея ще бъде за над 50 млн. евро. Третият етап включва изграждането на жилищна зона с над 500 апартамента и еднофамилни къщи с обща стойност на инвестицията от над 70 млн. евро.
Общата площ на „София Ринг Дивелъпмънт“ ще бъде 400,000 кв. м. Целия проект възнамеряваме да завършим до края на 2020 г., като тогава над 5 000 души ще живеят и работят тук.
Плановете ни за „София Ринг Дивелъпмънт“ са вече факт, нямаме затруднения с финансирането. Инвеститорите в проекта – Фурлис Груп и Данаос Груп – са финансово стабилни компании. Фурлис е една от водещите компании на Балканите в сектора на качествени дълготрайни стоки. Данаос е група от компании, която има проекти в сектори като транспорт на стоки по море, информационни технологии, строиотелство, банкови и финансови услуги.
Затова, бих казал, че изпълнението на втората и третата фаза на проекта е изцяло обезпечена и не зависи от нищо, с изключение може би на нова глобална финасова и икономическа криза.
Може ли да коментирате финансирането на проекта?
За проекта е използвано 50% собствено финансиране и 50% финансиране чрез банкови кредити.
Как смятате да създадете нова дестинация в града?
За да се създаде дестинация, трябва да се направят няколко правилни избора. Първо – правилната локация. Ако искате да създадете дестинация и да я направите различно и атрактивно място, ще бъде много трудно да го направите в центъра на града. Там ще бъде изключително скъпо и трафикът ще убие проекта. Така че, за да създадете мол –дестинация, трябва да осигурите бърз достъп до местоположението му, да дадете други предимства като близостта до планината и връзката с природата, широките пространства, които е невъзможно да се планират в моловете в центъра, нови форми на забавление и, разбира се, луксозни марки, които влизат в страната за първи път.
И още нещо – „София Ринг Мол“ ще бъде седмият голям търговски център в София. Това означава, че ние имаме възможността да анализираме недостатъците на другите преди нас и да ги превърнем в наши предимства.
Каква е вашата ниша, в кои сегменти от пазара се целите, кои са новите марки?
Много пъти са ми задавали въпроса за насищането на пазара на молове в България и по-специално в София. Моето мнение е, че София има много търговски центрове, но малко истински молове. Молът по дефиниция е холистичен проект от над 50 000 кв. м., който предлага на посетителите си комбинация от пазаруване, места за забавление и възможности за прекарване на време със семейството. В този смисъл, нашата амбиция е да създадем нещо, което не съществува в града, дестинация, с която да се съизмерват останалите.
Що се отнася до сегментите от пазара, които представляват интерес за нас – всички сегменти са важни, виждам потенциал във всеки един от тях. Както съществуващия среден-към-нисък клас, така и високия клас са интересни за „София Ринг Мол“ и ще бъдат част от нашите цели. Също така, ние искаме да привлечем клиенти не само от София, но и от близките градове и населени места.
Относно новите марки, които ще стъпят в България с нашия мол – все още не мога да ги обявя заради клаузите за конфиденциалност в договорите, но мога да кажа, че ще имаме над 20 нови модни марки със собствени магазини и още 30 до 50, които ще влязат чрез универсалния магазин на NOTOS.
Какви ще са местата за забавления и с какво ще бъдат различни от останалите молове?
Планираме отварянето на увеселителен парк в зелените площи на мола, който ще включва много атракциони за деца. Някои от местата за развлечение ще се сменят според сезона. Освен това, в градината между магазина на ИКЕА и „София Ринг Мол“ ще имаме амфитеатър за концерти и други типове събития. Вътре в сградата ще има увеселителен център за деца до 12 години, мултиплекс с 10 киносалона и други забавления за по-възрастни. Същевременно, проектирахме къта за хранене и няколко по-луксозни ресторанти и кафенета така, че да имат перфектен изглед към планината и достъп до природата навън.
Казано накратко, местата за забавления в „София Ринг Мол“ няма да имат равни в никой друг мол в града. Ще бъдем различни и в този аспект, защото осъзнаваме, че новото поколение молове са проектирани да бъдат не само места за шопинг, но и да поставят силен акцент върху развлеченията.