С новите текстове се предлага също така фирмите – длъжници на държавата и общините, чиито задължения не са разсрочени или отсрочени, да не могат да участват в процедури за обществени поръчки. От процедури се предлага да бъдат отстранявани също длъжници към подизпълнители.
Предвижда се също така кандидатите по обществени поръчки да доказват опит, а не образование и квалификация, тъй като дипломите може да са подвеждащи и формалистични, посочват вносителите на промените в мотивите.
Според поправките Агенцията за обществените поръчки ще осъществява предварителен контрол върху всички процедури, които надхвърлят определените с разпоредбите прагове, а не само поръчките, които се финансират с европейски средства. Предвидено е също така да се разшири регистърът към агенцията, а възложителите също ще бъдат задължени да поддържат на сайтовете си рубрика „Профил на купувача“, в която да публикуват всички необходими документи и указания, свързани с процедурите.
Агенцията се предвижда да организира и жребий, чрез който да се попълват комисиите за провеждането на процедурите със съответните експерти.
Дава се възможност също така контролът по изпълнението на закона, както и на договорите за обществени поръчки, да се осъществява едновременно от Сметната палата и Агенцията за държавна финансова инспекция.
Предвижда се също така администрацията сама да прави справки за кандидатите в публичните регистри и се забранява да се изискват от кандидатите данни, които чиновниците могат да проверят и сами. Що се отнася до документацията за обществените поръчки, тя ще трябва да е публично достъпна на сайтовете на възложителите, така че участниците в процедурите да могат сами да я разпечатват. Който от тях реши да я закупи обаче, не трябва да плаща повече, отколкото са разходите за отпечатването и размножаването на документите, предвиждат промените.
Предвижда се още документацията да бъде стандартизирана, за да се избегнат грешките при подготовката на формулярите. Всички доковори и приложения ще трябва да се публикуват и в регистъра на обществените поръчки към ресорната агенция.
преди 11 години Мда, а после ще се започне прехвърляне на вината между подизпълнителите. Не разбраха, че не законите и измяната им е проблемът, а прилагането им. Вместо да губят време за безсмислени умотворения, да видя защо не се прилагат качествено законите и какво трябва да се направи в тази посока. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години п.п. А с критерия за най-ниска цена без заложени сериозни технически изисквания напълнихме България с китайски *** ! Също така се дават абсурдни гаранции от по 50 г. - ако искат да направят нещо смисленно по тоя въпрос нека искат гаранцията на качеството да бъде подкрепено с банкова гаранция за същият срок щото не след 50 г а след 5 г. от фирмата няма и следа отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Не само на петрола . При металите е същата рабора - особенно при кабелите където цените са много динамични . В момента поръчките за удобство на администрацията са пакетирани в големи лотове - една пътищарска фирма взема и строежа на пътя и изграждането на уличното и на канализацията отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Значи проблема на ОП не са строителите, а НЕКАДЪРНОСТА на администрацията. Проблема идва от там, че когато са оценявани проектите, не е заложен механизам за корекция спрямо инфлация и поскъпване на ПЕТРОЛ. Един проект е смятан 2007-2010, а се строи 2013-2014 което няма как да стане със стойност от преди 3-4год. Другия критерии е най-ниска цена. Няма такава глупост. Проблема на МРРБ и прочие е че НИЕ ГРАДИМ БЪЛГАРИЯ, а в действителност НИЕ СИ *** АРНО НА МАСАТА, а и неможе идин държавен сложител да иска 5-10% подкуп от стойноста на обекта. Че какво е свършил той че да иска такива пари. БРАДВАТА и да видим дали ще искат в бъдеще. Относно компетентноста на строителите проблема е че няма регулатор който да прави тестове 2 пъти в годината и КОЙТО ДА НЕ Е КОРУМПИРАН. Тогава и големи фирми няма да оцелеят, а при тях некъдарноста е ОГРОМНА. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Поредното безумие на хоризонта! Господина преди мен е много прав! Повечето подизпълнители не си получават парите никога или след толкова дълъг период на чакане, че фалират преди да се осъществи. Истината е другаде: Разбиването на големите поръчки на по-малки лотове! Свалаяне на праговете за финансови изисквания. Дипломите да се изискват задължително! Не може необразовани хора, с каквито сме се сблъсквали по много обекти да са собственици на строителни фирми. И когато подчинените им правят глупости, нагло,надуто и глупаво да ме питат:- Къде трябва да я пише котата на чертежа?Вие разбирате ли за какво малоумие идва реч? Всеки с връзки успява в тази държава, а не със знаене и можене!Ква държава еати! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години В последните няколко години рентабилноста на ОП спадна драстично и често единствения начин да излезеш на печалба е като замъкнеш някой доставчик отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Боже мили. Вие предрусали ли сте бре???? То тази практика и в момента се прави /справка магистрала Тракия/. Всички големи фирми ПОТОПЯВАТ малките фирмички като не им плащат. Относно документацията за ОП никоя фирма не влага документи на подизпълнители защото работата се удвоява както и възможноста за грешка. После като се спечели се раздава, а по този начин може малка фирмичка да стане голяма. С новите поправки се МОНОПОЛИЗИРА дейноста на големите. ЧЕСТИТО. отговор Сигнализирай за неуместен коментар