С новите текстове се предлага също така фирмите – длъжници на държавата и общините, чиито задължения не са разсрочени или отсрочени, да не могат да участват в процедури за обществени поръчки. От процедури се предлага да бъдат отстранявани също длъжници към подизпълнители.
Предвижда се също така кандидатите по обществени поръчки да доказват опит, а не образование и квалификация, тъй като дипломите може да са подвеждащи и формалистични, посочват вносителите на промените в мотивите.
Според поправките Агенцията за обществените поръчки ще осъществява предварителен контрол върху всички процедури, които надхвърлят определените с разпоредбите прагове, а не само поръчките, които се финансират с европейски средства. Предвидено е също така да се разшири регистърът към агенцията, а възложителите също ще бъдат задължени да поддържат на сайтовете си рубрика „Профил на купувача“, в която да публикуват всички необходими документи и указания, свързани с процедурите.
Агенцията се предвижда да организира и жребий, чрез който да се попълват комисиите за провеждането на процедурите със съответните експерти.
Дава се възможност също така контролът по изпълнението на закона, както и на договорите за обществени поръчки, да се осъществява едновременно от Сметната палата и Агенцията за държавна финансова инспекция.
Предвижда се също така администрацията сама да прави справки за кандидатите в публичните регистри и се забранява да се изискват от кандидатите данни, които чиновниците могат да проверят и сами. Що се отнася до документацията за обществените поръчки, тя ще трябва да е публично достъпна на сайтовете на възложителите, така че участниците в процедурите да могат сами да я разпечатват. Който от тях реши да я закупи обаче, не трябва да плаща повече, отколкото са разходите за отпечатването и размножаването на документите, предвиждат промените.
Предвижда се още документацията да бъде стандартизирана, за да се избегнат грешките при подготовката на формулярите. Всички доковори и приложения ще трябва да се публикуват и в регистъра на обществените поръчки към ресорната агенция.
преди 11 години Аз по корупционно нещо от Закона за Обществените Поръчки не съм виждал!... Както и да го преобразуват и изменят този закон ще си остане рай за далавери, монополен натиск, мутренско влияние, политическо лобиране, селско хитруване и корупция на всички нива.По-преден в годините бич за българското общество беше приватизацията, която разказа играта на икономиката и производствата ни, но обогати някои тарикати със стотици милиони. Сега на дневен ред (вече от няколко години) е ЗОП. Какво ли ни чака още?... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години НЯМА ТОЛКОВА ГЛУПАВ НАРОД.Е с тази фраза, няма как да не се съглася! Но искам само да вметна нещо:- Всички които работят под себестойност, се самоубиват, но много от тях са подставени лица или връзкари, които в последствие с анексчета си донаждат сстойност и всичко им идва ок. Но официално за подизпълнители и други странични наблюдатели това е невидимо! На запад всички оферти много под и много над прогнозната , се изхвърлят! Но у нас кой как и защо не съблюдава това? Всички знаем :) Успех и най-добри пожелания на всички професионалисти! Не с'експерти и с'пициалисти! :)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да наистина така е! Понякога глав(д)ните изпълнители нямат и един назначен свой работник! И във 100% от случаите дават цена за изпълнение много под себестойността на обекта?! И на никой *** не му прави вчипитление?! Защо ли? А после някой се изкривява от мъки да докара стойноста на обекта с машинации и под натиск от партийки и началници!Истината е , че у нас тръговете са опорочени още при замисъла си! Проектите не са изпипани докрай, променят се в движение, много от проектантите даже не отиват да видят терена върху който проектират?! И после търсим виновни. А то ,още със заданието за проектиране и търга за проектиране на баснословно ниска цена и незнайно защо с безумен срок, некой си там служител набира точки ли ,кво ли? Пълно безумие от началото до края! И после защо магистралите ни пропадат.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Голям смях :))) Както се казва "Мижи да те лажем". Всички тези мерки са палиативни и са прах в очите. Големите лапачи си остават в играта. Това с 30% минимум за подизпълнители е най-голямата смешка. Те лапачите и досега работеха с подизпълнители, дори и на 100% понякога, защото как иначе ще се прибере пая. Взимам 1 млн. за нещо, което струва 500 хил. и го давам на подизпълнители. Дори мога да ги изнудя да ми го направят и за 400 хил. Популизмът на политиците няма край. Това е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Голям смях :))) Както се казва "Мижи да те лажем". Всички тези мерки са палиативни и са прах в очите. Големите лапачи си остават в играта. Това с 30% минимум за подизпълнители е най-голямата смешка. Те лапачите и досега работеха с подизпълнители, дори и на 100% понякога, защото как иначе ще се прибере пая. Взимам 1 млн. за нещо, което струва 500 хил. и го давам на подизпълнители. Дори мога да ги изнудя да ми го направят и за 400 хил. Популизмът на политиците няма край. Това е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Затова има фючърси. Можело е да се застраховате срещу такова повишение. Трябвало е да попитате тук. Щяха да ви обяснят как става. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Охххх честито на печелившите колега :(. /апропо значи си ми колега/. Аз като правих ценовото за СОП - Северна тангента на София сметнах че е по евтино цялото трасе от 16,5км да го направя на мост от колкото да го правим както е по проект с насип и излизаше с печалба някаде около 150-160млн лв и ставаше за нула време. Но истината е че не обичам ниските цени. От тях никой не печели :((((( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Абе ние напрравихме едно кабелно трасе с мин 20 % загуба само заради скока на цената на медта за последните 8 м . Мнооооооо болеше отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Преди години бях на една "конференция" на дружествата за управление на проекти. Тръгнах си възмутен след 30 минути, слушане на глупости от хора които хал хабер си нямат от реалността! Всички четяха, което бе най-обидното, а един с вид на редовно прекаляващ с вискиту се изправи и заяви, че за негу ръйш ли определяща била най-ниската цена! е тука станах и си тръгнах. Не издържах разни набедени консултанти с връзки да се дуят и приказват глупости! Но такава е ситуацията у нас! Връзкари с големо самочувствие и никакъв морал се докопват до работата а знаещите и МИСЛЕЩИТЕ умират прави! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Значи, металите не играят голяма роля в строителството като се абстрахираме от големи техн. съоражения. Най-голям дял във всичко има Петрол и го обяснявам така. Разходите за строителство на 1км път с ширина 7,5м са от 30-40% за гориво и петролни продукти. Знам го защото съм строител и непрекъснато се занимавам с тези държавни глупости. Проблема е че ние сами се фалирваме. Членките на ЕС си построиха държавите с добри договири, само ние работим под себестойност. НЯМА ТОЛКОВА ГЛУПАВ НАРОД. отговор Сигнализирай за неуместен коментар