fallback

Фирмите, обследващи сгради за саниране, ще плащат по-ниски такси за вписване в регистъра

Намалява се таксата за издаване на дубликати на удостоверенията за вписване, но се вдига таксата за вписването на промени

13:21 | 03.04.13 г.

Фирмите, които се занимават с обследването на сгради за подобряване на енергийната ефективност, ще плащат по-ниски такси за вписването в регистъра на  Агенцията за устойчиво енергийно развитие, прие на днешното си заседание служебното правителство.

Фигурирането в регистъра, освен изискванията за квалификация и оборудване, е задължително условие, заложено в Закона за енергийната ефективност, за да могат фирмите да правят обследвания и да сертифицират сгради, както и да изготвят оценки за енергийни спестявания.

Досега фирмите трябваше да плащат 100 лева за удостоверение за вписване в регистъра на самите дружества и на техните служители. С днешното решение на кабинета таксата, която се събира от агенцията, е намалена на 60 лева.

Таксата за издаване на дубликат на удостоверение за вписване става 60 лв. при 75 лв. досега, а таксата за издаване на гаранция за произход - 20 лв. при 50 лв. в момента, съобщават от пресцентъра на Министерския съвет.

Отпада таксата за извършване на справка за регистрираните обстоятелства в съответния регистър по чл. 23 и 34 от Закона за енергийната ефективност.

Увеличава се обаче таксата, която агенцията събира за вписване на промени в регистрираните обстоятелства – от 50 лева сега тя става 60 лева.

Таксата за издаване на удостоверение за енергийни спестявания от 20 лв. става 30 лв., а таксата за издаване на дубликат на удостоверение за енергийни спестявания от 10 лв. става 30 лева.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:00 | 01.09.22 г.
fallback