Технологичната компания за споделен превоз Uber поддържа добри връзки с българските власти, но както навсякъде по света среща известна съпротива в страната. Това заяви в интервю за Investor.bg генералният директор на Uber за Централна и Източна Европа Патрик Щуденер. Според него е въпрос на време тези различия да бъдат изгладени.
"Искаме да доставяме транспортни услуги навсякъде по света, като течаща вода", заяви Щуденер пред Investor.bg. "Ние вярваме в свободната конкуренция между участниците на пазара". По думите му целта на компанията е да предлага все по-качествен транспорт на пътниците във все по-урбанизиращите се и увеличаващи населението си градове.
Припомняме, че Uber вече навлезе и в България от средата на декември, като засега технологичната компания ще предлага само нискотарифната UberX услуга.
Хиляди хора се възползват от предлаганата от нея услуга и до момента преобладават положителните оценки. Разбира се, подобно много иновации и тази компания не е подмината от нападки и коментари от страна на конкуренцията и властите.
В социалните мрежи пък се организира своеобразен контрапротест в защита на Uber, който да съвпадне по време с протеста на таксиджиите. Организаторите защитават свободния избор на българските граждани сами да решат как да се придвижват.
На това становище е и IT специалистът Христо Ласков, който в ефира на Bulgaria on Air коментира, че таксиметровите шофьори в България не трябва да се "борят" срещу мобилното приложение за споделено пътуване Uber, а трябва да предложат по-добра услуга от него, за да си "върнат клиентите".
Преди около две седмици и транспортният министър Ивайло Московски също критикува открито компанията. Според него услагата на Uber не отговаря на българските закони. Коментарът му бе във връзка с информацията, че НАП, МВР, службите, ДАИ и Министерството на транспорта организират съвместна акция срещу компанията.
В Европа, където Uber предлага широка гама от възможности за транспорт – от професионални лимузини до неформални възможности за споделяне на автомобили, компанията е атакувана от съдебни разпореждания в Белгия, Франция, Германия, Холандия и Испания. Според властите в тези страни компанията е нарушила правилата за лицензиране на таксиметрови услуги.
Старт-ъпът си има неприятности и във Великобритания. В Лондон например се проведе масов протест на черните таксита заради конкуренцията на колите на компанията. Uber търпи и критики, че не отговаря на данъчните режими на Острова. През юни 2014 г. възлови улици и кръстовища в Лондон, Берлин, Париж и Мадрид бяха блокирани от недоволни от услугата таксиметрови водачи. В протестите тогава се включиха над 30 000 шофьори на таксита и лимузини.
Очаквайте пълното интервю с Патрик Щуденер скоро в Investor.bg!
преди 9 години Писал съм подобен коментар под друга статия за 'Убер'. Просто тук го повтарям.Московски и бакшишите какво протестират и се опират на закона? 'Убер' за начало да стартират само споделените пътувания. Трима перничани се организират да пътуват с една кола. Първия ден с колата на първият вторият ден с колата на другият. После с колата на третия. За тях това означава намаляване разходите за бензин за екологията - по чист въздух. Да видим какво ще каже Московски? А после като свикнат с услугата и прокарат необходимите закони в ЕС да въведат и таксуването. Таксиджиите вместо да протестират да свикват с новите условия и те да се регистрират в 'Убер'. Това също им носи определени предимства. Сега няма да разчитат само на клиенти които се обаждат по телефона или случайно хванати по улицата. Ще могат да хванат клиенти всички с пътници с интернет в града. Ще могат да си уговарят курсовете предварително. Така че и с по-малка печалба от курс ще си уплътняват времето по-добре и ще изкарват повече. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Без да съм запознат с Такси бизнеса, съм много учуден - транспортен министър да се изказва така. А какво означава за бизнес климата -НАП, МВР, службите, ДАИ и Министерството на транспорта организират съвместна акция срещу една фирма. Какво означава това - съсипване на всяка фирма, на всеки бизнес и никой няма да припари в тази страна.Кой ще вложи пари и на фондовата борса - нали това е търговия с доверието.А защо един таксиметров бизнес трябва да има СТО лицензчета и документчета - да се хранят всички по веригата.Всеки шофьор с книжка - трябва да може да сложи една кабела на покрива на колата си и да извършва превод и услуга - това е свободен пазар. Какви психо-тестове, какви глупости. Ако искаш се качваш, ако ти се стори съмнителен и брадат - не се качваш. В градския автобус човека до теб дали не е психо - знаеш ли го ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години и юбер и бикшишите са на ръба на закона,даже юбер са отвъд закона, не са само психота и неплащане на данъци и тнкакво става с застраховките ако нещо се случи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години какви психо тестове, какви закони и патенти? Масово се раздават книжки на таксиджии за да бачкат без пари на големите компании. Убер пробива щото държавните критерии не работят и е по-важна оценката на клиента а не на стикерите по стъклото... Още повече че убер таксува по GPS а не по напомпаната таксиджийска машинка... това да не би да е законно...? а? А да те изръсят 3 лв. на километър щото бързаш за Пирогов нормално ли е? Какво като имат лепенки по прозорците? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Аз съм голям фен на техническия прогрес, но UBER малко прилича на торентитите или youtube, които правят голяма част от бизнеса си с кражба на авторски права. За да има равноправие на пазара трябва или условията за таксиметров превоз да се отслабят или водачите и автомобилите на UBER да отговарят на малко повече условия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Когато сравняваш Uber с такситата в Европа, може и да не намериш кой знае каква разлика, но ако съпоставиш 15-годишна Шкода или раздрънкан Опел с нов автомобил и симпатичен шофьор, разликата скача. Като добавим към това, че една от основните примамки на Uber е рейтинга на шофьорите, който клиентите дават, то е ясно защо копърките ръмжат. Клиентът винаги печели. Uber Alles!Новите технологии ще обрърнат с хастара нагоре и тази индустрия. Ние доскоро се шегувахме, че доставките на пици и таксиметровите услуги няма как да се аутсорснат в Китай, сега това се случва, но по друг начин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Абе вие закони признавате ли? Нито сте информирани какво значи да возиш хора срещу заплащане, нито знаете какви са условията това да се прави законно. Говорите наизуст. Да спреш прогреса е едно, но да си на ръба на закона друго... Не може за едни да има психо тестове и патенти, а за други да няма. Още повече, че освен такситата има и КЗК - интересно ако се сезира КЗК с жалба, че убер продават услуга под себестойност какво ще стане. Смешници, говорите тотално на изуст. Но нормално, щом стартъпите са перачница за пари, защо и те да не правят бизнес на ръба или извън закона. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ха ха тъпите бакшиши му правят само реклама с тези протести!да спреш Uber е все едно да спреш интернета :)що не протестират срещу копърките дето така са наплашили пристигащите на аерогарата че повечето предпочитат автобус... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години прогресът не може да бъде спрян, дураци! отговор Сигнализирай за неуместен коментар