Технологичната компания за споделен превоз Uber поддържа добри връзки с българските власти, но както навсякъде по света среща известна съпротива в страната. Това заяви в интервю за Investor.bg генералният директор на Uber за Централна и Източна Европа Патрик Щуденер. Според него е въпрос на време тези различия да бъдат изгладени.
"Искаме да доставяме транспортни услуги навсякъде по света, като течаща вода", заяви Щуденер пред Investor.bg. "Ние вярваме в свободната конкуренция между участниците на пазара". По думите му целта на компанията е да предлага все по-качествен транспорт на пътниците във все по-урбанизиращите се и увеличаващи населението си градове.
Припомняме, че Uber вече навлезе и в България от средата на декември, като засега технологичната компания ще предлага само нискотарифната UberX услуга.
Хиляди хора се възползват от предлаганата от нея услуга и до момента преобладават положителните оценки. Разбира се, подобно много иновации и тази компания не е подмината от нападки и коментари от страна на конкуренцията и властите.
В социалните мрежи пък се организира своеобразен контрапротест в защита на Uber, който да съвпадне по време с протеста на таксиджиите. Организаторите защитават свободния избор на българските граждани сами да решат как да се придвижват.
На това становище е и IT специалистът Христо Ласков, който в ефира на Bulgaria on Air коментира, че таксиметровите шофьори в България не трябва да се "борят" срещу мобилното приложение за споделено пътуване Uber, а трябва да предложат по-добра услуга от него, за да си "върнат клиентите".
Преди около две седмици и транспортният министър Ивайло Московски също критикува открито компанията. Според него услагата на Uber не отговаря на българските закони. Коментарът му бе във връзка с информацията, че НАП, МВР, службите, ДАИ и Министерството на транспорта организират съвместна акция срещу компанията.
В Европа, където Uber предлага широка гама от възможности за транспорт – от професионални лимузини до неформални възможности за споделяне на автомобили, компанията е атакувана от съдебни разпореждания в Белгия, Франция, Германия, Холандия и Испания. Според властите в тези страни компанията е нарушила правилата за лицензиране на таксиметрови услуги.
Старт-ъпът си има неприятности и във Великобритания. В Лондон например се проведе масов протест на черните таксита заради конкуренцията на колите на компанията. Uber търпи и критики, че не отговаря на данъчните режими на Острова. През юни 2014 г. възлови улици и кръстовища в Лондон, Берлин, Париж и Мадрид бяха блокирани от недоволни от услугата таксиметрови водачи. В протестите тогава се включиха над 30 000 шофьори на таксита и лимузини.
Очаквайте пълното интервю с Патрик Щуденер скоро в Investor.bg!
преди 10 години За данъците няма малка и голяма сума. Една дъвка в "лафка" се облага с ДДС. То и таксиметровите такси са малки суми, но се облагат. Сигурен съм че като измислят начин ще обложат и сделките в "продавалник". За "Убер" е лесно просто трябва да се заложи в софтуера. Дори може да се вкара и застраховка.За такситата си абсолютно прав. Свъх регулирани са и не само те. Всеки дребен бизнес е така. Имам един комшия който има баничарница. Какви ли не проверки и какви ли не предписания за изпълнение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Аз съм ги ползвал доста пъти и съм много доволен. Колите им най-често са нисък клас (KIA Ceed и т.н.) но са доста нови и поддържани, все пак си ги ползват за лични автомобили хората. Шофьорите отделно са си нормални хора, а не "бакшиши". И разплащането също е супер удобно - няма да търсиш пари и да нямат да ти върнат. Стигаш адреса и си излизаш. Повикването на кола през приложението също е супер, не се занимаваш с разговори с оператори. Изовд - даже и леко по-скъпи от такситата да бяха, пак щях да ги предпочитам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ако е за споделено пътуване, то няма да има цена и няма да се рекламират като такси.... Аз пътувам всеки ден с такси и съм юрист и знам много добре за какво иде реч.... от мое име пожелавам на всички "разбирачи" да проимат проблем с убер, че да тестват системата им за бързо реагиране дали работи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Колко от вас се возят на такси наистина редовно? Виждам какви ли не коментари по отношение на таксиметровите шофьори и компании, но не е ли за това конкуренцията, за да избирате това, което ви се нрави и не ми твърдете, че нямате избор! Услугата на убер, която ще е в България е базовата, до колкото знам, т.е. само за споделените пътувания, което си е чисто заобикаляне на регламентите за таксиметровите услуги. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Това което "моабет" предлага , не се ли казваше Carpooling - да обявиш по какъв маршрут се движиш и ако има някой по същия път да се качи срещу малка такса. Но това не получи добро развитие - имаше 2-3 сайта и не се развиха, а е много добро.Относно данъчното облагане - не ми изглежда това да е причина за големия вой. Това са дребни услуги и пари. Все едно да искаш да обложиш всички сделки в продавалника.По скоро наистина стандартните таксита са много силно регулирани - твърде много изедници по веригата има- КАТ, ДАЙ, Община, фирмата която ти дава радиостанция, лизинги на колата, лицензи, медицински, касови апарати, фискални бележки, технически прегледи, застраховки, сервизи - ужас, ужас край нямат. А трябва и да заредиш гориво. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Някой возил ли се е вече с тях?Иначе, аргументите за психотестове и други изисквания са доста смешни или някой тук ще каже, че бакшишите са едни приветливи и уравновесени хора с напълно изрядни коли, надлежно застраховани и плащащи всички данъци. Айде няма нужда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Това, че се взимат психотестове фиктивно, това че има помпи на повечето от такситата не го пощрявате, а сте за да пътувате в нови коли с шофьори, които стават такива само, като представят книжка. Ми ок, щом така ви харесва, значи по тази логика закони и правила не трябва да има, щото никой не иска да ги спазва и по български маниер, всеки гледа да прескочи метъра. Отидете в Япония и вижте там как. Сигурно няма друга държава с толкова правила за каквото се сетите, а е икономика на върха на скалата. Интересно е как там са заобиколили закона за таскиметровите усулиги, но това не значи, че за в бъдеще не биха имали проблем. С чийтване всеки може, ама идеята е кой може без. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години На почти всички пазари, където UBER работи имат проблеми с местните власти. Нормално е когато извършваш дейност, която не отговаря на законите да те подгонят властите!Защо трябва всеки с шофьорска книжка да може да превозва хора? Ако истински вярваш в свободния пазар трябва да искаш да се махне и изискването за шофьоски книжки! :) В крайна сметка свободният пазар ще отхвърли лошите водачи от пътя :) Аман от разни държавни изедници, които искат пари за шофьрски книжки :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години бакшишите да го дуват! сега ме мотивираха да намеря приложението и да ползвам Uber отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Знаш ли къде ги стяга чепика? Страх ги е че не могат да таксуват печалбите на шофьорите. Просто трябва да приемат закон сървърите на 'Убер да са в България и да подават данни за превежданите суми към НАП. А още по-добре направо да прихващат ДДС и други дължими данъци и такси от всяко пътуване и да ги привеждат към съответните институции. Имайки такъв закон 'Убер' ще се съобразят и ще изпълнят закона. отговор Сигнализирай за неуместен коментар