Технологичната компания за споделен превоз Uber поддържа добри връзки с българските власти, но както навсякъде по света среща известна съпротива в страната. Това заяви в интервю за Investor.bg генералният директор на Uber за Централна и Източна Европа Патрик Щуденер. Според него е въпрос на време тези различия да бъдат изгладени.
"Искаме да доставяме транспортни услуги навсякъде по света, като течаща вода", заяви Щуденер пред Investor.bg. "Ние вярваме в свободната конкуренция между участниците на пазара". По думите му целта на компанията е да предлага все по-качествен транспорт на пътниците във все по-урбанизиращите се и увеличаващи населението си градове.
Припомняме, че Uber вече навлезе и в България от средата на декември, като засега технологичната компания ще предлага само нискотарифната UberX услуга.
Хиляди хора се възползват от предлаганата от нея услуга и до момента преобладават положителните оценки. Разбира се, подобно много иновации и тази компания не е подмината от нападки и коментари от страна на конкуренцията и властите.
В социалните мрежи пък се организира своеобразен контрапротест в защита на Uber, който да съвпадне по време с протеста на таксиджиите. Организаторите защитават свободния избор на българските граждани сами да решат как да се придвижват.
На това становище е и IT специалистът Христо Ласков, който в ефира на Bulgaria on Air коментира, че таксиметровите шофьори в България не трябва да се "борят" срещу мобилното приложение за споделено пътуване Uber, а трябва да предложат по-добра услуга от него, за да си "върнат клиентите".
Преди около две седмици и транспортният министър Ивайло Московски също критикува открито компанията. Според него услагата на Uber не отговаря на българските закони. Коментарът му бе във връзка с информацията, че НАП, МВР, службите, ДАИ и Министерството на транспорта организират съвместна акция срещу компанията.
В Европа, където Uber предлага широка гама от възможности за транспорт – от професионални лимузини до неформални възможности за споделяне на автомобили, компанията е атакувана от съдебни разпореждания в Белгия, Франция, Германия, Холандия и Испания. Според властите в тези страни компанията е нарушила правилата за лицензиране на таксиметрови услуги.
Старт-ъпът си има неприятности и във Великобритания. В Лондон например се проведе масов протест на черните таксита заради конкуренцията на колите на компанията. Uber търпи и критики, че не отговаря на данъчните режими на Острова. През юни 2014 г. възлови улици и кръстовища в Лондон, Берлин, Париж и Мадрид бяха блокирани от недоволни от услугата таксиметрови водачи. В протестите тогава се включиха над 30 000 шофьори на таксита и лимузини.
Очаквайте пълното интервю с Патрик Щуденер скоро в Investor.bg!
преди 9 години За данъците няма малка и голяма сума. Една дъвка в "лафка" се облага с ДДС. То и таксиметровите такси са малки суми, но се облагат. Сигурен съм че като измислят начин ще обложат и сделките в "продавалник". За "Убер" е лесно просто трябва да се заложи в софтуера. Дори може да се вкара и застраховка.За такситата си абсолютно прав. Свъх регулирани са и не само те. Всеки дребен бизнес е така. Имам един комшия който има баничарница. Какви ли не проверки и какви ли не предписания за изпълнение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Аз съм ги ползвал доста пъти и съм много доволен. Колите им най-често са нисък клас (KIA Ceed и т.н.) но са доста нови и поддържани, все пак си ги ползват за лични автомобили хората. Шофьорите отделно са си нормални хора, а не "бакшиши". И разплащането също е супер удобно - няма да търсиш пари и да нямат да ти върнат. Стигаш адреса и си излизаш. Повикването на кола през приложението също е супер, не се занимаваш с разговори с оператори. Изовд - даже и леко по-скъпи от такситата да бяха, пак щях да ги предпочитам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ако е за споделено пътуване, то няма да има цена и няма да се рекламират като такси.... Аз пътувам всеки ден с такси и съм юрист и знам много добре за какво иде реч.... от мое име пожелавам на всички "разбирачи" да проимат проблем с убер, че да тестват системата им за бързо реагиране дали работи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Колко от вас се возят на такси наистина редовно? Виждам какви ли не коментари по отношение на таксиметровите шофьори и компании, но не е ли за това конкуренцията, за да избирате това, което ви се нрави и не ми твърдете, че нямате избор! Услугата на убер, която ще е в България е базовата, до колкото знам, т.е. само за споделените пътувания, което си е чисто заобикаляне на регламентите за таксиметровите услуги. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това което "моабет" предлага , не се ли казваше Carpooling - да обявиш по какъв маршрут се движиш и ако има някой по същия път да се качи срещу малка такса. Но това не получи добро развитие - имаше 2-3 сайта и не се развиха, а е много добро.Относно данъчното облагане - не ми изглежда това да е причина за големия вой. Това са дребни услуги и пари. Все едно да искаш да обложиш всички сделки в продавалника.По скоро наистина стандартните таксита са много силно регулирани - твърде много изедници по веригата има- КАТ, ДАЙ, Община, фирмата която ти дава радиостанция, лизинги на колата, лицензи, медицински, касови апарати, фискални бележки, технически прегледи, застраховки, сервизи - ужас, ужас край нямат. А трябва и да заредиш гориво. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Някой возил ли се е вече с тях?Иначе, аргументите за психотестове и други изисквания са доста смешни или някой тук ще каже, че бакшишите са едни приветливи и уравновесени хора с напълно изрядни коли, надлежно застраховани и плащащи всички данъци. Айде няма нужда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това, че се взимат психотестове фиктивно, това че има помпи на повечето от такситата не го пощрявате, а сте за да пътувате в нови коли с шофьори, които стават такива само, като представят книжка. Ми ок, щом така ви харесва, значи по тази логика закони и правила не трябва да има, щото никой не иска да ги спазва и по български маниер, всеки гледа да прескочи метъра. Отидете в Япония и вижте там как. Сигурно няма друга държава с толкова правила за каквото се сетите, а е икономика на върха на скалата. Интересно е как там са заобиколили закона за таскиметровите усулиги, но това не значи, че за в бъдеще не биха имали проблем. С чийтване всеки може, ама идеята е кой може без. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години На почти всички пазари, където UBER работи имат проблеми с местните власти. Нормално е когато извършваш дейност, която не отговаря на законите да те подгонят властите!Защо трябва всеки с шофьорска книжка да може да превозва хора? Ако истински вярваш в свободния пазар трябва да искаш да се махне и изискването за шофьоски книжки! :) В крайна сметка свободният пазар ще отхвърли лошите водачи от пътя :) Аман от разни държавни изедници, които искат пари за шофьрски книжки :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години бакшишите да го дуват! сега ме мотивираха да намеря приложението и да ползвам Uber отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Знаш ли къде ги стяга чепика? Страх ги е че не могат да таксуват печалбите на шофьорите. Просто трябва да приемат закон сървърите на 'Убер да са в България и да подават данни за превежданите суми към НАП. А още по-добре направо да прихващат ДДС и други дължими данъци и такси от всяко пътуване и да ги привеждат към съответните институции. Имайки такъв закон 'Убер' ще се съобразят и ще изпълнят закона. отговор Сигнализирай за неуместен коментар