Volkswagen AG планираше да произвежда повече автомобили в Северна Америка.
Сега, когато президентът на САЩ Доналд Тръмп ескалира своята търговска война, която разтърсва световната автомобилна индустрия, сметките на германския производител на автомобили се усложниха съществено, пише Bloomberg.
По това време миналата година компанията обмисляше разширяване на завод в Тенеси, използвайки фабрика, която планира да изгради в Южна Каролина, или засилване на производствената си дейност в Мексико. Според източници, запознати с въпроса, ръководителите на Volkswagen сега търсят да разширят производството предимно в югоизточната част на САЩ. Окончателно решение не е взето и ще зависи от перспективите около налозите на Тръмп.
Изпълнителният директор на Volkswagen Оливер Блуме каза, че чака яснота относно търговската политика на Тръмп, преди да реши как да продължи с американските инвестиции.
„Трябва да се постави нещо конкретно на масата“, изтъква Блуме по време на годишната пресконференция на компанията от миналата седмица.
Промяната в плановете на Volkswagen е показателна за хаоса в автомобилната индустрия, докато секторът се опитва да предвиди последиците от новите мита в САЩ. Въпреки че крайният резултат далеч не е ясен, въздействието им е незабавно: инвестиционните решения се отлагат, докато бизнесът чака яснота на фона на покачващите се разходи.
Ford Motor Co. се опитва да изпревари всякакви нови налози, като увеличава доставките на двигатели от Канада.
Джеф Азнавориан, президент на Clips & Clamps Industries, казва, че се притеснява от спорните преговори с клиентите следващия месец за това кой ще поеме по-високата цена на стоманата.
Объркването е разбираемо. Само този месец производителите бяха натоварени, а след това освободени от 25-процентните американски мита върху вноса от Мексико и Канада, докато трябва да решат проблема с по-високите разходи покрай 25-процентните мита върху вноса на стомана и алуминий, които в някакъв момент се повишиха до 50%, преди да бъдат коригирани отново до 25%.
Междувременно Тръмп се зарече, че следващият месец ще въведе реципрочни мита за Европа и други търговски партньори на САЩ.
Джо Пъркинс работи в автомобилната индустрия от 35 години, но дори това не го е подготвило напълно за стреса около ситуацията. Като главен изпълнителен директор на Paslin, той казва, че миналата година е била трудна за базирания в Мичиган доставчик, защото забавянето на търсенето на електрически превозни средства е накарало автомобилни производители като Ford и General Motors Co. да отменят поръчки. Сега митата на Тръмп и заплахите от допълнителни търговски бариери парализират решителността на клиентите на Paslin, което затруднява компанията да планира бъдещите си ходове.
„Това е истинско предизвикателство за мениджмънта“, признава Пъркинс. „Денем и нощем си мисля как да управлявам структурата на разходите си, без това да повлияе на способността ми наистина да започна работа, когато снабдяването се отпуши“, посочва той.
Пъркинс казва, че е намалил часовете на служителите и е забранил извънредния труд, за да ограничи разходите, докато чака нещата да се подобрят.
Paslin, която разполага със заводи в САЩ и Китай, отвори нов завод в Мексико през 2023 г., планирайки да доставя готовата продукция на американския пазар, но сега Пъркинс преосмисля тази стратегия заради митата. Тъй като повечето поръчки от клиенти от автоиндустрията са задържани, той разчита на други сектори, като инструменти за автоматизация на изграждането на дистрибуторските центрове на Walmart, за да поддържа потока от приходи. Дългосрочната цел на Paslin е да диверсифицира 50% от бизнеса си далеч от автомобилите спрямо около 30% днес.