Германската автомобилна индустрия е в криза. Продажбите намаляват, докато производствените разходи растат, препъвайки Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG и стотици производители на авточасти в прехода към електрически превозни средства, пише Bloomberg.
Сега, след като президентът на САЩ Доналд Тръмп заплаши с мита вноса на колите им, ръководителите на тези компании поглеждат към предсрочните парламентарни избори в Германия на 23 февруари, които ще предложат ново правителство, което да облекчи болката на индустрията.
Залозите са високи. Най-голямата икономика в Европа е в разгара на индустриален спад, предизвикан от възхода на китайското производство и последователните кризи – от пандемията до спирането на доставките на евтин руски газ. Без нови стимули Германия рискува да загуби десетки хиляди работни места в производството в полза на страни с по-ниски разходи, които лобират агресивно за инвестиции.
„Нуждаем се от икономически обрат сега“, изтъква Хилдегард Мюлер, която ръководи германското автомобилно лоби VDA. Следващото правителство, добавя тя, трябва да облекчи бюрокрацията и да даде тласък на растежа, за да направи Германия отново конкурентоспособна.
Перспективата за германската автомобилна индустрия, която представлява около 5% от икономиката на страната и в която работят близо 780 хил. души, е мрачна. Производителите на автомобили сега намаляват разходите, обновяват продуктовото си портфолио и сменят състава на ръководството, след като бяха ударени от засилващата се конкуренция от Китай и охладеното търсене на електромобили в Европа. Настроенията сега достигат ново дъно.
Все пак политическите партии в Германия все още не са предложили по-ефективни планове, за да изправят автомобилната индустрия на крака. С вота след няколко дни, съществуват някои ключови въпроси, които вълнуват ръководителите на компаниите от сектора.
Търговски войни
Приблизително три на всеки четири автомобила, произведени в Германия, се изпращат отвъд граница, което прави автомобилната индустрия на страната особено уязвима към нарастващите търговски бариери. Решението на американския президент Доналд Тръмп да наложи 25% мита върху вноса на стомана и алуминий от следващия месец засилва напрежението, което се натрупва след завръщането му в Белия дом. Президентът на САЩ също така заплаши със санкции вноса от Канада и Мексико - където се намират някои заводи на Volkswagen, BMW и Mercedes - както и доставките от Европейския съюз (ЕС).
Ръководителите на германските автомобилни компании многократно са се изказвали против политиките на мита, включително европейските налози, насочени към китайските електромобили, като главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе по-рано този месец нарече свободната търговия „един от най-важните двигатели на растежа и прогреса“.
Силното търсене на големи превозни средства в САЩ и по-бавното преминаване към електромобили превръщат страната в доходоносен пазар за BMW, Porsche и Mercedes, които предлагат големи премиум модели с двигатели с вътрешно горене, генериращи висок марж.
Германските автомобилни производители управляват няколко фабрики в САЩ, където произвеждат автомобили както за местни купувачи, така и за износ, което означава, че последиците от търговския спор могат да се задълбочат, ако Европа приеме контрамерки – сценарий, който изглежда все по-вероятен.
„Европа ще отвърне на удара“, посочва Бенедикт Лоу, пазарен стратег в BNP Baripas, добавяйки, че очаква преговорите между Брюксел и Вашингтон да се проточат известно време.
Канцлерът на Германия Олаф Шолц даде знак, че е готов да подкрепи европейски отговор. Ръководителите ще очакват християндемократът Фридрих Мерц, фаворитът за нов канцлер, да заложи на по-умерен тон, ако бъде избран. Бивш председател на надзорния съвет на германското звено на Blackrock Inc., Мерц изрази по-оптимистично мнение за Тръмп, наричайки го лидер с ясен дневен ред.
преди 1 месец за какво им е? за грантове, че кеша който имат им е малко.. я почвайте да бачкате и уволнете всички лобисти и неможачи от вишия мениджмънт! :D:D отговор Сигнализирай за неуместен коментар