IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Тази година може да поднесе нови проблеми на автопроизводителите в САЩ

Митата на Доналд Тръмп заплашват да ускорят инфлацията и да подкопаят усилията на автомобилната индустрия да предостави по-достъпни електрически модели

18:32 | 08.01.25 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Годишната надпревара в продажбите сред големите американски марки разкрива променяща се динамика в индустрията. През четвъртото тримесечие на 2024 г. Ford излиза начело с 639 367 продадени автомобила. Следва Chevrolet с 421 938 продадени бройки. GMC и Tesla са продали съответно 151 866 и 150 000 автомобила.

В САЩ пазарът се съсредоточава върху пикапи и SUV, които доминират в класациите за продажби.

F-Series на Ford продължава да доминира на пазара, но конкуренти като Honda Ridgeline, която държи първото място в индекса на Cars.com, печелят позиции.  Възходът на Tesla на вътрешния пазар е друга основна тенденция, като три от нейните модели влизат в топ 10 на произведените в Америка автомобили. И въпреки че пикапът Cybertruck се включи със закъснение в играта, ефектите от неговото присъствие тепърва ще се усетят.

Автопроизводителите с установени вериги на доставка и местни производствени възможности са в добра позиция да процъфтяват, докато пазарът на електромобили узрява. Например, вертикално интегрираният модел на Tesla контрастира рязко с този на традиционните автомобилни производители, разчитащи на външни доставчици на части. Но дори Tesla ще има проблеми, ако митата достигнат стратегически важните минерали и компоненти, доставяни от чужбина.

Конкурентният пейзаж подчертава необходимостта от адаптивност. Тези автомобилни производители, които могат да балансират между иновациите, местното производство и достъпността, ще излязат победители на развиващия се пазар.

Търговската политика на Тръмп може да промени бъдещето на автомобилната индустрия в Северна Америка, за добро или за лошо. Предложените от него мита имат за цел да стимулират местното производство чрез санкциониране на вноса, но ефектът може да представлява нож с две остриета. Автомобилни производители като GM, Ford и Stellantis, които разчитат в голяма степен на трансграничната търговия с Мексико и Канада, ще загубят най-много от това. Само GM внася над 750 000 автомобила годишно от тези страни, включително популярни модели като Silverado и Sierra.

Това представлява непропорционален удар за сектора на електромобилите, където производителите зависят от вносни батерии, полупроводници и други ключови части и суровини. Въпреки че производството на полупроводници на местно ниво беше рестартирано при администрацията на Джо Байдън, индустрията далеч не е постигнала самодостатъчност. Заплахата на Тръмп да премахне федералните субсидии за електромобилите може допълнително да забави темпа на тяхното приемане, усложнявайки процеса на електрификация.

Освен това широките икономически последици от митата – ускорена инфлация и възможни ответни мерки от страна на търговските партньори - биха могли да натежат на индустрията. Автопроизводителите ще трябва да плащат повече за производството; потребителите ще видят отлив на достъпните модели при дилърите.

Въпреки тези предизвикателства, някои производители може да открият възможности в хаоса. Компании със стабилен бизнес в САЩ, като Tesla и Honda, биха могли да се възползват от фокуса си върху местното производство, за да спечелят пазарен дял. В крайна сметка успехът на търговските политики на Тръмп ще зависи от това колко добре автомобилната индустрия може да се адаптира към новия икономически пейзаж и дали политиците могат да балансират между протекционизма и реалностите на глобалните вериги на доставка.

Предложените от Тръмп мита тласнаха американската автомобилна индустрия да извърши съществени промени в своята бизнес стратегия. Концерните трябваше да се приспособят към по-високите разходи, прекъсванията на глобалната верига на доставки и все по-рестриктивните търговски политики.

Успехът на автопроизводителите ще зависи от способността им да се справят с тези предизвикателства, като същевременно поддържат доверието на потребителите и работната сила. Тъй като напрежението в търговията ескалира, многостранният подход на стратегическа адаптация и сътрудничество между индустриите може да се окаже ключът към бъдещето на автомобилния пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:03 | 08.01.25 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
4076rochell
преди 19 часа
Увeличете пeниca си с поне 11 см, получете твърда epeкция и накарайте приятелката си да свъpши поне пет пъти подpед: гаpантиран ефект, доказан с научни изследвания. Ето тази статия:---- https://come.ac/guntitan
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 15
khao
преди 23 часа
тази година ше е тецка за доста сектори е САЩ, Китеника ще се погрижи да съсипе каквото може... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още