Генералният директор на ACEA Сигрид де Врис призова ЕС да признае, че правилата рискуват „да забавят прехода, вместо да го поддържат“ и нанасят щети на европейската индустрия.
„Никой не очакваше, че ще бъдем в толкова тежко положение, когато става въпрос за прехода. Реалността се оказа коренно различна от първоначално очакваното“, изтъква тя.
ACEA се надява на промени, като например ЕС да позволи на производителите да компенсират пропуснатите цели с по-високи нива на продажби на електромобили през следващите години. Друг вариант е период на постепенно въвеждане, който на практика би позволил на производителите да не постигнат целите си през първата година.
Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault и президент на ACEA, наскоро каза, че индустрията рискува да загуби до 16 млрд. евро под формата на „инвестиционен капацитет“, ако нещата останат непроменени. Основният риск, на който той се позова, са глобите. Производителите на автомобили ще плащат по 95 евро за всеки грам въглероден диоксид, който е над установената цел от 93,6 грама на километър.
Цифрата от 16 млрд. евро глоби обаче е оспорвана. От T&E, изтъкват, че тази сума се базира на продажбите през 2024 г., преди новите модели.
Де Врис признава, че 16 млрд. евро са цифра в „плик“, която илюстрира размера на промяната, която трябва да бъде „по някакъв начин усвоена“, а не реална прогноза.
Новите модели
Каквато и да е действителната цена на по-строгите регулации, една част от уравнението е цената на резките отстъпки за индустрията. Докато печалбите на производителите на автомобили падат, това се оказва полезно за друга важна група - потребителите, които плащат по-малко пари за колите, на които разчитат.
Преди пет години The Guardian съобщи, че 2020 г. е определена да бъде годината, в която електрическите автомобили ще станат масови, тъй като започва първият етап от петгодишните правила на ЕС. Броят на електрическите модели, пуснати на пазара през 2020 г., достигна 19 превозни средства, изчислява Marklines. Нещо подобно се случи този път: след като през 2023 г. бяха пуснати 26 електрически модела, през 2024 г. този брой нарасна до 45, като се очаква поне още 35 да бъдат пуснати в продажба през следващата година.
Очаква се продажбите на електромобили в Европа да се свият през 2024 г. преди да нараснат рязко през 2025 г. Графика: Schmidt Automotive Research
Робъртс казва, че е правилно да се мисли, че производителите на автомобили задържат пазарния дебют за някои модели. Компаниите предпочитат да изчакат точния момент за въвеждането на по-достъпни модели, когато има смисъл от такива.
Поради тази причина повечето анализатори очакват, че продажбите на електрически автомобили в цяла Европа ще нараснат рязко през 2025 г.
Но някои анализатори и активисти се опасяват, че лобирането за по-разхлабени правила може да навреди на европейската индустрия в дългосрочен план. Всеки път, когато производителите на автомобили в Европа се спънат, китайските марки, водени от BYD, правят една крачка напред.
Смята се, че митата на ЕС върху китайските автомобили, вариращи от 21% до 38,1%, няма да спрат компаниите от азиатската страна да спечелят клиенти в Европа.
преди 3 дни Аре още малко сеир за чужда сметка - https://youtube.com/watch?v=XWq-Mq1Uqpw отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 дни Къде видяхте еФФтини европейски електрокари, ве? Китайците свалиха драстично цените и на високия клас коли, та конкуренцията умира права, без никаква идея как да отговори на това. Освен с налагане на ограничения, мита и др. подобни. Със скъпи суровини и енергия е така. Не им се вярваше на гейропейците, ама най-сетне им дойде до дЪто, с което основно мислят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 дни Я колко хубаво горят електрическите Мерцедеси!! Изгориха половината къща. === https://youtube.com/watch?v=SIpXkQhq1ps отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 дни Целите за емисиите на "зелен хайвер" са преизпълнеТи. Който будала се хванал, хванал. И нито автопроизводителите, нито купувачите са изпаднали в телешки възторг от електрокарите. Причините са много. А зорлен налагането на нещо винаги предизвиква ответна отрицателна реакция. Като имаме предвид какви Акушерки бутат ЕС към спонтанен аборт, резултатът е адекватен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 дни още ли има глупци да си купуват ел брички... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 дни В много изгодна позиция са европейските производители. На първо място правят коли, и то качествени и комфортни електрически коли! А не самозапалващите се поднебесни шитове, дето не изпълняват никакви норми на безопасност. На второ място имат силни и изградени сервизни центрове, дилърска мрежа, маркетинг. Докато поднебесните нямат нищо от това. И на трето място икономични и нямат мита ... :))) ... а форумните пишман-драйвъри да си карат нафрфтовите печки докато могат да ги прекарат на преглед !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 дни ако европейските производители на фалират незабавно , може да се мъчат още отговор Сигнализирай за неуместен коментар