Промени в автомобилния пейзаж в Япония
Вероятно основното събитие от 2024 г., което ще изплува в съзнанието на хората, когато става въпрос за японските автомобилни компании, ще бъдат преговорите между Nissan Motor Co. и Honda Motor Co. за евентуално сливане, предвидено за 2026 г.
Но тези дискусии между производителя на Leaf и най-мощния разработчик на двигатели с вътрешно горене в света не са единственото интересно събитие от автомобилния свят на островната страна.
Toyota Motor Corp., най-големият производител на леки коли в света, се възползва от засиления глобален интерес към хибридите – задвижване, което компанията популяризира в края на 90-те години на миналия век – и затвърди лидерското си място при продажбите в световен мащаб.
Все пак основата тема сред ръководството на Toyota беше скандалът с манипулираните тестове за безопасност в някои от нейните звена, включително Daihatsu Motor Co.
Определено това беше една трудна година за новия изпълнителен директор на Toyota, Коджи Сато, който наследи на поста Акио Тойода, внук на основателя на групата. Сато се сблъска с регулаторна проверка от страна на японските власи, засягаща и други компании като Mazda Motor Corp., Yamaha Motor Co. и Suzuki Motor Corp.
Определян като нов „Дизелгейт“, скандалът с Toyota принуди компанията да преустанови временно вътрешните доставки на три основни модела. Този проблем удари продажбите на японските автомобили на фона на силната конкуренция на световния пазар. Това се случи само месеци след като Китай изпревари Япония като най-големия износител на автомобили в света, отчасти поради процъфтяващите продажби на електрически превозни средства.
Все пак Toyota очаква да произведе около 10,3 млн. автомобила през 2024 г., разчитайки главно на хибридите, които вече заемат най-голям пазарен дял при продажбите на нови коли на много пазари по света, включително и в Европа.
В контраст с това Honda, вторият по големина японски автомобилен производител, обяви през май, че ще вложи 65 млрд. долара в електрификация на своята продуктова гама. Концернът също така посочи, че ще се стреми да намали разходите за производство на електромобили с над 30% и планира да редуцира разходите за закупуване на батерии с 20% в Северна Америка. Honda ще пусне седем нови електрически модела в световен мащаб до 2030 г. и иска този тип задвижване и превозните средства с горивни клетки да представляват 40% от глобалните ѝ продажби до същото време, подчерта по време на пресконференция в изпълнителният директор на концерна Тошихиро Мибе.
Партньорът на Honda, базираният в Йокохама Nissan, междувременно напредна с преговорите с Renault за разхлабване на техния съюз, като компаниите се договориха за балансиране на тяхното кръстосано дялово участие. Френската група обособи специален фонд, в който ще държи книжата на Nissan, докато не намери купувач. През декември 2023 г. Renault продаде 5% от дела си на Nissan, като се очаква японците да закупят и останалите около 23%, така че френският концерн да остане с предварително предвидените 15%.
В същото време японските власти настояха големите компании в страната да разхлабят кръстосаните дялови участия, изковавани в продължение на десетилетия, за да заздравят бизнес отношенията. Въпреки че това доведе до известна степен на отчетност пред акционерите и подобри управлението в корпоративния сектор, най-големите банки и предприятия се забавиха с напредъка в процеса. За да отговори на тези изисквания, през юни Toyota обяви, че ще изкупи обратно акции от големи японски банки и застрахователи като част от план на стойност 1 трлн. йени. Това засяга акционери като Mitsubishi UFJ Financial Group Inc. и Sumitomo Mitsui Financial Group Inc.
В края на годината в Япония се очертават два лагера, които гравитират съответно около Toyota и Honda. Докато първият може да разчита на партньори като Mazda, Suzuki и Subaru, производителят на Civic залага на подкрепата на Nissan и Mitsubishi.
Глобалното разширяване на китайската автомобилна индустрия
С национален производствен капацитет от над 40 млн. превозни средства с двигатели с вътрешно горене и 20 млн. електромобила, Китай е истинско индустриално чудовище, което заплашва да погълне целия свят. Тези цифри показват, че при глобални продажби от около 90 млн. коли годишно, китайските компании имат способност да покрият повече от половината от търсенето.
Китайският пазар отчита годишни продажби от около 25 млн. превозни средства, което значи, че остават десетки милиони коли, търсещи купувачи извън страната.
В периода 2020-2024 г. Китай премина от износ на около 1 млн. автомобила годишно до 6 млн. превозни средства през тази година.
Всичко това е подкрепено и от засиленото корабостроене, за да може този износ да достигне до всяка точка по света.
Производствен капацитет и вътрешни продажби на китайската автомобилна индустрия. Графика: NYT
В потвърждение на голямата роля, която Китай играе на глобалния автомобилен пазар, основният местен производител BYD се очаква да засенчи играчи като Honda и Ford по отношение на годишните общи продажби тази година, нареждайки се на седмо място в световната класация. И тя няма да спре дотук. Прогнозите показват, че BYD се изравни с General Motors до края на следващата година и ще започне да „диша във врата“ на Stellantis.
Основният двигател на растеж на BYD и на китайския пазар са електрифицираните превозни средства – батерийни електромобили, плъгин и обикновени хибриди. Този сегмент, известен като превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV), вече успя да излезе извън пределите на Китай и навлиза успешно на пазари в Южна Америка, Европа и Югоизточна Азия.
Остава да видим как ще се развие ситуацията с митата върху вноса на електромобили от Китай, които Европейската комисия наложи през октомври и натиска на Доналд Тръмп върху Канада и Мексико да ограничат експанзията на китайските марки.
С вътрешен пазар, който не предоставя възможност за растеж, автомобилните производители в Китай приоритизираха износа, за да подобрят използването на производствените си мощности. В резултат на това 20% от превозните средства, произведени в Китай, се изнасят и сега страната вече е най-големият износител на коли в света, изпреварвайки Япония.
В същото време търсенето на NEV се разшири бързо и сега тези превозни средства представляват повече от една трета от всички коли, продадени в Китай , а китайските компании държат 80% от този сегмент.
Изправени пред нарастващо геополитическо напрежение и търговски бариери, водещите китайски марки вече се ориентират от износа на произвеждани на местно ниво продукти към глобализиране на производството и доставките.
преди 18 часа Бях почти импотентен и сега го правя в продължение на 3 часа без прекъсване и той е като камък, освен това дори се е увеличил с няколко сантиметра, това е мега готино нещо. Подарете на себе си и на нея супер ceкc: ----- https://come.ac/testo отговор Сигнализирай за неуместен коментар